سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: «نباید مدام از غیبت کریمی و انصاری فرد در لیست 18 نفره دیدار مقابل سپاهان صحبت شود چرا که تیم من به هیچ بازیکنی وابسته نیست.»

جام نیوز: ژوزه مانوئل در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان از هفته نهم مسابقات لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: «فردا بازی بسیار حساسی مقابل تیم خوب و پر مهره سپاهان در پیش داریم. به نظر من این بازی دقیقا مثل دربی تهران است. سپاهان در چند سال اخیر قهرمانی‌های زیادی را به دست آورده و از طرفی دیگر پرسپولیس هم تیم بزرگی است. خیلی‌ها به بازی فردای دو تیم توجه زیادی دارند، خیلی‌ها هم دوست دارند که در بازی‌های بزرگ برنده بشوند، مثل ما مربیان که امیدوارم در دربی فردا برنده بازی باشیم. من تجربه زیادی در دربی‌های متفاوت دارم و آرزو می‌کنم که فردا هم روز ما باشد و با یک پیروزی زمین بازی را ترک کنیم.»


وی درباره غیبت کریم انصاری‌فرد و علی کریمی گفت: «حضور نداشتن این دو بازیکن در ترکیب پرسپولیس به خاطر مسائل تاکتیکی است. ما بازیکنان بسیار زیادی داریم که همه خوبند و دوست دارند بازی کنند، اصلا ً چرا درباره دیگر بازیکنان که از لیست ما برای بازی فردا خط خورده‌اند حرفی نمی‌زنید؟ ما بازیکنان کلیدی زیادی داریم که باید طبق زمان آنها را به میدان بفرستیم. تیم ما فقط با یک بازیکن بازی نمی کند.»


ژوزه درباره مشکلات پرسپولیس گفت: «متأسفانه خیلی دیر به تیم اضافه شدم. وقتی به پرسپولیس آمدم مستقیم وارد لیگ برتر شدیم. در فوتبال ایران متأسفانه 5ماه باید بازی کنیم و خیلی از مواقع بنا به دلایل مختلفی تعطیلات در پیش است که در هیچ جای دنیا این طور نیست. در کشور شما جام حذفی و لیگ برتر وجود دارد و بقیه روزها فوتبال شما تعطیل است. در فوتبال ایران متأسفانه بازیکنان را یک یا دو هفته قبل از بازی تیم ملی می‌گیرند اما در مصر فقط یک روز قبل از بازی‌ها این کار را می‌کردند، این مشکلات و فشردگی‌های زیاد به تیم‌ها ضربه می‌زند.»


سرمربی قرمز‌پوشان تأکید کرد:‌ «در برخی اوقات تا می‌خواهیم تیم خود را بشناسیم به یکباره 25روز لیگ را تعطیل می‌کنند، مثلاً‌ در ماه آخری که قرار است قهرمان لیگ ایران مشخص شود و تیم‌هایی که سهمیه لیگ برتر می‌گیرند معرفی گردند ناگهان 37روز تعطیل می شود و باید فقط دو بازی برگزار شود. پس با این شرایط بازیکنانی که در ترکیب یک تیم قرار می‌گیرند با توجه به تعطیلات نمی‌توانند به شرایط ایده‌آل برسند،‌باید در برنامه‌ریزی‌های به وجود آمده بیشتر دقت کنند البته این موضوع به تیم ملی شما هم ضربه می‌زند.»


وی افزود: «اینها بهانه نیست اما متأسفانه شما تعطیلات زیادی دارید. با این شرایط بازی‌های خوب کمتر می‌بینید اما در حال حاضر تیم ما در شرایط خوبی است و با توجه به اینکه گرمای هوا تا حدود زیادی از بین رفته به نظرم بازی فردا دیدار زیبا و قشنگی خواهد شد.»


ژوزه در پاسخ سؤالی که چرا با توجه به موفقیت‌های سپاهان بیشتر رسانه‌ها به پرسپولیس توجه می‌کنند گفت: «پرسپولیس تیمی تاریخی و با میلیون‌ها هوادار است. با تمام احترامی که برای سپاهان قائلم پرسپولیس بزرگتر از سپاهان است و این را باید قبول کنیم.»


سرمربی پرسپولیس همچنین در پاسخ سؤال دیگر خبرنگاران که فرصت کم برای سایر تیم‌ها و مربیان بوده و چرا شما دنبال بهانه‌گیری هستید تاکید کرد: «شرایط برای من در پرسپولیس و بقیه تیم‌ها یکنواخت است اما شما نگاه کنید که چند بازیکن من در تیم ملی حضور دارند. ما ضربه‌های بیشتری می‌خوریم و برخی از موارد برای ما به نقطه ضعف تبدیل می‌شود.»


ژوزه در مورد اختصاص 10درصد از ظرفیت ورزشگاه فولادشهر به هواداران پرسپولیس تصریح کرد: «ما دوست داشتیم که هواداران بیشتری در ورزشگاه داشته باشیم اما شاید این اتفاق انگیزه بازیکنان ما را بیشتر کند چون بازیکنان دوست دارند خودشان را بیشتر نشان دهند.»


وی در پاسخ به سؤال دیگری که به جای کریمی از کدام بازیکن قصد استفاده را دارید گفت: «ما بازیکنان دیگری نیز داریم، تیم من به شخص وابسته نیست و با رفتن یک بازیکن دچار مشکل نمی‌شویم. پرسپولیس به یک بازیکن خاص که شاید سال آخر بازی کردنش باشد وابسته نیست و ما بازیکنانی داریم که از طریق راه‌های دیگر و تلاش می‌توانند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.»


سرمربی پرسپولیس افزود: «سعی خواهم کرد بازیکنانی را به میدان بفرستم که انتظارات را برآورده کنخد تا ما روز به روز بهتر شویم. ما باید هرچه سریعتر از شرایطی که در جدول لیگ برتر داریم خارج شویم و به رتبه‌های بالاتر بیاییم.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب داغ ورزشی:
مایلی کهن: با پول رویانیان، پرسپولیسی می ساختم 10 سال بیمه باشد
کی روش باید پاسخگو باشد
آخرین فرصت کاستا؛ مظلومی و مرفاوی گزینه ای جایگزینی
شوخی جدید مهرزاد معدنچی/ عکس