مانوئل ژوزه مي‌گويد اگر علي كريمي عذرخواهي كند هم اجازه بازگشت او به پرسپوليس را نخواهد داد.

ایسنا:مانوئل ژوزه مي‌گويد اگر علي كريمي عذرخواهي كند هم اجازه بازگشت او به پرسپوليس را نخواهد داد.
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل سايپا ، اظهار كرد: پيروزي مقابل آلومينيوم باعث شد اعتماد به نفس بازيكنان بيشتر شود. با اين برد بازيكنان ما در تمرين‌ها شاد‌تر و با انگيزه‌تر هستند. البته هنوز به اعتماد به نفس 100 درصد نرسيده‌اند، اما انگيزه بيشتري از قبل دارند.
وي افزود: ليگ پس از اين بازي يك بار ديگر تعطيل مي‌شود و دوست داريم با پيروزي در بازي فردا با آرامش به تعطيلات برويم. فردا (سه شنبه) بازي سختي داريم و هميشه براي برد به ميدان رفته‌ايم. من از همه بازيكنان مي‌‌خواهم كه احساس نكنند در زمين مجبورند گل بزنند، چرا كه اين موضوع فشار را روي آنها بيشتر مي‌كند. همين طور از مهاجمان مي‌‌خواهم كه با عشق و علاقه بازي كنند، چرا كه اين طور بازي كردن برايشان بهتر است. اميدوارم كه بازي بهتري نسبت به آلومينيوم انجام دهيم.
مانوئل ژوزه درباره نحوه بازي دادن به مهاجمان تيمش در بازي‌هاي مختلف گفت: اين موضوع بستگي به شرايط هر بازي دارد . براي اين كه همه بتوانند گلزني كنند، بايد كيفيت بازي خوب باشد. از همان روزي كه من به پرسپوليس آمدم اين فشار روي بازيكنان وجود داشت كه حتما بايد قهرمان شوند. نتايج بدي كه گرفتيم اعتماد به نفس را از بازيكنان گرفت، اما پيروزي‌ها مي‌تواند ما را دوباره در شرايط خوب قرار دهد. بايد يك بازي بسيار خوب انجام دهيم كه تا الان انجام نداده‌ايم. فردا با تيم متفاوتي بازي داريم. بنابراين تركيب بازيكناني كه به زمين مي‌روند ممكن است نسبت به بازي قبل تغيير كند.
سرمربي پرسپوليس با اشاره به اين كه پولادي به بازي اين تيم مقابل سايپا مي‌رسد، درباره احتمال بازگشت شهاب گردان به تركيب اصلي گفت: وقتي يك بازيكن خوب بازي مي‌كند او را از تركيب خارج نمي‌كنم . شايد گردان بايد منتظر باشد تا نيلسون محروم يا مصدوم شود. مي‌دانم ذخيره بودن براي او خيلي سخت است و همين طور اين كه هر روز خود را در تمرين حفظ كند. با اين حال چيزي مشخص نيست. الان دروازه‌بانمان نيلسون است و ممكن است فردا گردان در دروازه‌ بايستد.
وي درباره تعطيلي‌هاي ليگ پس از هفته‌ يازدهم هم گفت: مشكل ما هم همين تعطيلي‌ها است. به محض اين كه به بازي عادت مي‌‌كنيم و مي‌خواهيم ريتم خود را حفظ كنيم بازي‌ها دوباره تعطيل مي‌شوند.
سرمربي تيم پرسپوليس درباره ناراحتي ايمون زايد كه گفته بود ژوزه از من خوشش نمي‌آيد، گفت: وقتي كه من به پرسپوليس آمدم قرار نبود زايد در تيم بماند، اما چند فيلم از بازي‌هاي او را ديدم و زايد به اصرار خودم در باشگاه ماند. من هيچ فرقي بين بازيكنان نمي گذارم. آن چيزي كه برايم مهم است آمادگي بازيكنان، تمرينات و نحوه استفاده آنها از شانسي است كه من به آنها براي حضور در زمين مي‌دهم. تا به حال چندين بار به زايد فرصت داده‌ام، اما خيلي خوب نشان نداد. به عنوان يك بازيكن از او خوشم مي‌آيد ، اما بايد بيشتر تلاش كند. شايد بعضي مواقع براي او سخت است كه با تيم باشد، اما اگر عملكرد خود را بهتر كند حتما در تركيب قرار مي‌گيرد.
مانوئل ژوزه در پاسخ به اين سوال كه آيا همچنان درباره علي كريمي روي نظر قبلي خود هستيد؟ گفت: بله. نظرم درباره كريمي عوض نمي‌شود. پرسپوليس خودش را براي آينده آماده مي‌كند. پس وقتي تصميمي گرفته مي‌شود بايد با قدرت به آن عمل كرد. من براي اين كار دلايل خودم را دارم و يك روز آنها را مي گويم. كريمي حتي اگر عذرخواهي كند هم او را به تيم باز نمي‌گردانم.
خبرنگاري از ژوزه پرسيد شما گفته ايد كه كريمي 34 سال دارد در حالي كه بازيكنان مسن‌تر هم در پرسپوليس بازي مي‌كنند، او گفت: من دلايل خودم را دارم و حرف‌هايم با هم تناقضي ندارد.
سرمربي پرسپوليس درباره اين موضوع كه چرا هواداران را به تمرين‌هاي اين تيم راه نمي‌دهد ؟ گفت: اين شيوه كاري من است. هشت سال در مصر بودم و در آنجا هم همين روند را دنبال مي‌كردم. بعضي وقت‌ها هفته‌اي يك بار هواداران را به تمرين مي آورديم. من هيچ مشكلي با تماشاگران ندارم. برعكس هر كاري كه مي‌‌كنيم به خاطر آنها است، اما بازيكنان بايد در تمرين تمركز و آرامش داشته باشند. با اين نتايجي كه پرسپوليس گرفته خودم هم از دست خودم عصباني‌ام. بازيكنان هم همينطور. به هواداران حق مي‌دهم كه ناراحت باشند، اما دوست دارم كه بدانند هر اتفاقي كه مي‌افتد به خاطر آنها است .
ژوزه در پاسخ به سوال خبرنگاري كه پرسيد شما با دور كردن هواداران از تمرين و با كنار گذاشتن بازيكن محبوبي مثل كريمي كار خود را در پرسپوليس سخت نمي‌كنيد؟ گفت: من به نظر شما احترام مي گذارم. همه مسئوليت كنار گذاشتن كريمي را قبول مي‌كنم. براي همه هواداران به ويژه آنهايي كه فقيرترند احترام زيادي قائلم. خودم هم خيلي فقير به دنيا آمده ام و هيچ وقت اين را فراموش نخواهم كرد. آن كسي كه بيشتر از همه به خاطر نتايج پرسپوليس ناراحت است، من هستم. 66 سالم است و 50 سال است كه در فوتبال هستم. خجالت مي كشم كه به خيابان‌ها بروم. اما من براي آينده پرسپوليس اين تصميم ها را گرفتم. ممكن است آنها ناراحت شوند.
وي درباره شكايت انجمن منتقدان ورزشي مصر از او به خاطر خشن خطاب كردن خبرنگاران مصري گفت: در مصر جنگي بين دو باشگاه الزمالك و الاهلي وجود دارد. هواداران هر دو تيم و همچنين روزنامه‌‌نگاراني كه هواداران يكي از اين دو تيم هستند هميشه از هم بد مي‌گويند. من باز هم مي گويم كه خبرنگاران مصري خشن هستند. در دو سال آخري كه آنجا بودم با هيچ خبرنگاري صحبت نمي كردم، حتي با سايت و روزنامه‌‌ باشگاه. اما از من بدشان مي آمد. با وجود اين كه 20 قهرماني براي تيم‌شان به دست آورده بودم.
در پايان نشست خبرنگاري از ژوزه پرسيد نگران نيستيد كه فردا هواداران براي حمايت از علي كريمي از دقيقه يك او را تشويق كنند كه وي پاسخ داد: فوتبال براي مردم است. تنبيه‌هايي كه براي هواداران در نظر گرفته شده بود را قبول ندارم. فدراسيون براي تنبيه باشگاه‌ها بايد از روش ديگري استفاده كند. اگر هواداران كريمي را تشويق كنند من مشكلي ندارم و براي هر چيزي آماده‌ام . فقط از آنها مي‌‌خواهم كه بازيكنان تيم را حمايت كنند و به آنها روحيه بدهند.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب داغ ورزشی:
لوسیو: اینتر در حق من ناسپاسی کرد
از معطلی سه ساعته تیم ملی والیبال در فرودگاه قاهره تا تمرین در سالن کاراته
پیروزی قاطع ایران برابر مصر/ شاگردان ولاسکو به فکر بازی دوم
قهرمان سوپر جام اروپا مشخص شد