بارسلونا
شرکت هواپیمایی قطر به طور رسمی و به مدت سه سال اسپانسر جدید بارسلونا شد و باید در این سه سال 95 میلیون یورو به حساب این باشگاه اسپانیایی واریز کند.
 دلارهای بیشمار شیخ‌نشینان اماراتی و قطری چند سالی است که بر فوتبال اروپا سایه گسترانده است و بر روی پیراهن غول‌های فوتبال قاره سبز نام‌هایی چون قطر و امارات را می‌بینیم.

باشگاه بارسلونا قرادادی سه ساله با شرکت هواپیمایی قطر به عنوان اسپانسر جدید خود امضا کرد و مقرر شد که این شرکت قطری در این سه سال 95 میلیون یورو به آبی-اناری‌ها پرداخت کند. در صورت قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا این رقم تا 100 میلیون یورو افزایش پیدا خواهد کرد.

بر اساس این قرارداد شرکت هواپیمایی قطری باید در سال نخست 30، در سال دوم 32 و در سال سوم 33.5 میلیون یورو به باشگاه بارسلونا پرداخت کند. قرار است که نام Qatar Airways روی پیراهن بارسلونا نوشته شود.

"ساندرو روسل"، رئیس باشگاه "خاویر فاوس"، مسئول بخش اقتصادی بارسلونا و "اکبر الباکر"، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر در مراسم بستن شدن قرارداد بارسونا با این اسپانسر قطری حضور داشتند. روسل پس از قرارداد با این شرکت قطری گفت: به دنبال دستاوردهای جدید هستیم. قرارداد با این شرکت قطری به طور مستقیم به سود شهر بارسلونا و ایالت کاتالونیا خواهد بود.

روسل درباره این سوال که آیا اسم نوکمپ به اسم شرکت قطری تغییر خواهد یافت، پاسخ داد: نه. اصلا چنین چیزی در قرارداد نیامده است. این دموکرات‌ترین قرارداد تاریخ باشگاه است؛ چرا که 90 درصد از اعضای هیات مدیره موافقش بودند؛ بدون آن‌که کسی را وادار به آن کنیم.

احمد الباکر، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر هم گفت: شرکت هواپیمایی قطر نمی‌خواهد بر باشگاه بارسلونا سلطه پیدا کند. ما در پی همکاری با هم هستیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
پیروزی خفیف بارسلونا
اسامی داوران هفته هفتم لیگ برتر
توقف بایرن مونیخ مقابل فرایبورگ
پیروزی فوتبال ساحلی ایران بر ایتالیا
پیروزی گیتی‌پسند برابر السد قطر