جت‌ شخصی‌
رییس آکادمی ملی فوتبال از حضور قطعی رییس AFC در همایش علم و فوتبال و دعوت از ژرار هولیه و الکس فرگوسن خبر داد.
علیزاده در توضیح برنامه‌های همایش علم و فوتبال، اظهار کرد: در این همایش که در مرکز بین‌المللی همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود.، حدود 1500 نفر مهمان از طیف‌های مختلف فعالین فوتبال حضور خواهند داشت. این مهمانان عبارتند از تمام مربیان لیگ برتر و دسته یک که تعدادشان 300 نفر است، تمام داوران حرفه‌ای فوتبال. مربیان فوتبال پایه که تعداد آنها هم حدود 200 نفر است، مدیران عامل تیم‌های لیگ برتری، عده‌ای از دانشجویان و اساتید علمی دانشگاه‌ها و سایر افرادی که درگیر حوزه فوتبال هستند. این همایش شامل کارگاه‌هایی در بخش‌های مختلف فوتبال است که در هر بخش چهره شاخصی به سخنرانی خواهد پرداخت. این همایش را "سپ بلاتر" 15 آبان بلافاصله پس از ورودش به ایران افتتاح می‌کند.

** بلاتر با جت شخصی‌اش به همراه 8 نفر از مسوولان فیفا وارد تهران می‌شود

وی درباره برنامه‌های "بلاتر" در ایران توضیح داد: "بلاتر" ظهر چهارشنبه 15 آبان با جت اختصاصی‌اش به همراه 8 نفر همراه شامل مدیر برنامه‌ها، مسوول دفتر، "جری ژئوراک" رییس کمیته تحقیقات پزشکی فیفا و برخی دیگر از مسوولان فدراسیون جهانی فوتبال وارد تهران می‌شوند. ایشان عصر چهارشنبه همایش علم و فوتبال را افتتاح می‌کند. سپس برنامه شام رسمی خواهد داشت و صبح پنج‌شنبه به دیدار دکتر روحانی رییس جمهور خواهد رفت. این دیدار بنابر درخواست خود بلاتر در ایمیل ارسالی‌اش برای فدراسیون بود. البته همچنان مشغول هماهنگی با دفتر رییس جمهور هستیم و هنوز موافقت رسمی ریاست جمهوری را دریافت نکردیم. پس از این برنامه فستیوال مدارس فوتبال هم با حضور رییس فدراسیون جهانی فوتبال افتتاح می‌شود. همچنین لابلای برنامه‌های یک نشست خبری هم خواهد داشت.

** کی‌روش سخنران کارگاه مربیان فوتبال پایه است

علیزاده درباره سخنرانانی که حضورشان در برنامه‌های همایش قطعی شده تصریح کرد: خانم "مویا داد" نایب‌رییس فدراسیون استرالیا، رییس کمیته بانوان AFC و عضو هیات اجرایی فیفا در کارگاه بانوان سخنرانی خواهند کرد. آقای "ملندز" مدیرفنی فدراسیون اسپانیا در بخش فنی مربوط به مربیان صحبت می‌کنند. آقای "مگنی‌مور" یکی از برجسته‌ترین مربیان بدنساز جهان و "جین بنگسبو" مربی بدنساز سابق یوونتوس، در بخش بدنسازی فوتبال برنامه دارند. آقای "آلبرتوکی" رییس فدراسیون روانشناسی ورزش ایتالیا هم در کارگاه رواشناسی ورزش سخنرانی می‌کنند. "کارلوس کی‌روش" هم در کارگاه فوتبال پایه برای مربیان صحبت خواهند کرد.

** حضور شیخ سلمان قطعی شده و با ژرار هولیه هم صحبت کردیم

رییس آکادمی فوتبال درباره مهمانانی که فدراسیون از آنها دعوت کرده است نیز گفت: ما از "شیخ سلمان" رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) دعوت کردیم و او هم پذیرفت با توجه به حضور "بلاتر"، قطعا به ایران می‌آید، هرچند به صورت مکتوب و رسمی هنوز به ما اعلام نکردند. همچنین از "ژرار هولیه" هم به طور رسمی دعوت کردیم که در بخش مربیان حضور داشته باشند. چندین مرتبه هم به صورت تلفنی با او صحبت کردیم اما هنوز حضورش قطعی نیست. همچنین در حال رایزنی برای دعوت از "الکس فرگوسن" هم هستیم، اگرچه هنوز از ایشان دعوت نکردیم.

** فستیوال مدارس فوتبال را هم بلاتر افتتاح می‌کند

وی در توضیح برنامه فستیوال مدارس فوتبال نیز اظهار کرد: با تصمیم AFC مسابقات بین‌المللی فوتبال در رده زیر 12 سال به صورت برگزاری فستیوال‌ها انجام می‌شود و نتایج در آن اهمیتی ندارد. هدف فیفا و به تبع آن کنفدراسیون آسیا ایجاد محیطی آموزشی وسرگرمی برای فوتبالیست‌های این رده سنی است. در این راستا هیات رییسه فدراسیون کار برگزاری فستیوال‌های داخلی را به آکادمی ملی فوتبال واگذار کرد و اما بنابر دستورالعملی که برای هیات‌های استانی فرستادیم، در حال حاضر در 25 استان کشور فستیوال‌های مدارس فوتبال برگزار می‌شود. اکنون فستیوال نهایی با حضور 300 بازیکن منتخبین استانها 16 و 17 آبان برگزار می‌شود. در این مراسم بازیکنان مدارس، مربیان و خانواده‌ها حضور دارند که سپ بلاتر آن را افتتاح می‌کند. در جریان این فستیوال استعدادیاب‌های فدراسیون، برترین بازیکنان را برای تیم‌های ملی انتخاب می‌کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
جواد خیابانی مجری برنامه چالشی ورزشی
جادوگر ۸ الی ۲۱ روز از میدان دور می‌شود
شب دوم لیگ قهرمانان اروپا
بی‌حاشیه‌ترین «90» سال و پاسخ فردوسی‌پور به قلعه‌نویی
کاکا دستمزدش را بخشید