دمای 40 درجه!
در ایران و در گرمای سوزان شهرهایی چون بوشهر، اهواز، هرمزگان و... آن‌هم درست وسط ظهر و در اوج گرما، مسابقات لیگ دسته یک فوتبال ایران برگزار می‌شود؛ بی آنکه صدای کسی درآید!
رقابت‌های لیگ دسته یک فوتبال ایران در حالی دومین هفته خود را پشت سر می‌گذارد که زمان برگزاری دیدارهای تیم‌های این لیگ سبب اعتراض بسیاری از تیم‌ها شده است.

حضور تیم‌هایی چون ایران‌جوان بوشهر، استقلال اهواز، آلومینیوم هرمزگان، نفت آبادان، یزد لوله و نفت مسجد سلیمان که همگی از مناطق گرمسیر ایران هستند در لیگ دسته یک فوتبال امسال ، باعث شده تا بسیاری از این تیم‌ها برای بازی در گرم‌ترین ساعت روز دچار مشکلات فراوانی شوند.

بازی کردن در شهرهایی که دمای هوای آنها در برخی از روزها حتی به 40 تا45 درجه بالای صفر می‌رسد و دویدن 90 دقیقه‌ای بازیکنان باعث می‌شود تا به این فکر کنیم که چرا مسولان برگزاری لیگ دیدارها را در ساعت 3 ظهر برگزار می‌کنند.

برگزاری دیدارها در این زمان سبب می‌شود تا بازیکنان درصد زیادی از توانایی خود را برای بازی از دست بدهند. مطمئنا تماشاگران زیادی هم در ساعت 3 ظهر در یک روز وسط هفته برای دیدن بازی تیم مورد علاقه خود به استادیوم نمی‌آیند.

اما به گفته مسولان دلیل اینکه بازی‌های لیگ دسته یک فوتبال در این ساعت برگزار می‌شود نبود امکانات کافی برای روشنایی ورزشگاه‌ها است. تاریک شدن زود هنگام هوا در فصل پاییز و زمستان باعث شده تا برگزار کنندگان دیدارها، ساعت مسابقات را در روشنایی روز قرار دهند.

اما این تمامی ماجرا نیست. اینکه برخی از تیم‌های دسته یکی هنوز استادیوم‌های مجهز به نور افکن ندارند درست است، اما باید به این نکته هم توجه کرد که بسیاری از تیم‌های حاضر در رقابت‌های دسته یک ورزشگاه‌های مجهز به نور افکن دارند و خواهان برپایی دیدارهای خود در زمانی هستند که هوا خنک‌تر باشد. اما این تیم‌ها هم باید به پای دیگر تیم‌ها بسوزند.

حالا اینکه چه زمانی قرار است به استانداردهای آسیایی و جهانی برای دیدارهای فوتبال برسیم مشخص نیست اما حداقل نصب یک نور افکن در استادیوم نباید توقع چندان بالایی باشد. چمن ورزشگاه و بقیه امکانات پیش‌کش! البته شاید انتظار بالایی باشد که از تیم‌هایی که هنوز بدهی‌های خود را صاف نکرده‌اند و هر روز با استرس پا به میدان می‌گذارند توقع داشته باشیم که این تجهیزات را داشته باشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
نتایج هفته دوم لیگ دسته یک
کمک علی کریمی به دانش آموزان تهیدست
بازگشت عابدازده از آمریکا
جباری به الاهلی قطر پیوست
هر آنچه در برنامه 90 گذشت