اقدام غیراخلاقی قطری ها در زمان بازی پرسپولیس و لخویا
پس از صعود تیم پرسپولیس و شکست دادن تیم لخویا, حالا مشخص شده است که قطری ها برای صعود دست به یک کار غیراخلاقی و ناجوانمردانه زده اند.

حاشیه های بازی پرسپولیس و لخویا

 پرسپولیس در حالی توانست برابر لخویا به برتری دست یابد که در روز بازی اقدامات ناجوانمردانه‌ای علیه نماینده ایران صورت دادند. پرسپولیس با تساوی بدون گل در استادیوم آزادی راهی دوحه شده بود و امیدوار بود بتواند از مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان عبور کند. سرخپوشان که اردوی خود در دوحه را 4 روز پیش از این جدال برپا کرده بودند با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدند که البته تیم تدارکات و مسوولان باشگاه با حضور و اقدام به موقع برخی از آنها را پوشش داده و برطرف کردند.

با توجه به شروع ماه مبارک رمضان، اولین چالش برای این تیم به تغذیه بازمی‌گشت. مساله ای که با توجه به مسافر بودن و انجام فعالیت ورزش حرفه‌ای از سوی مسوولان هتل کنتینانتال با دردسر برای این تیم همراه بود و زمانبندی مناسبی برای صرف غذا از سوی آنها به بهانه ماه مبارک رمضان در نظر گرفته نمی‌شد و این مساله خصوصا در روز پایانی و انجام بازی باعث شد تا مسوولان باشگاه از خارج از هتل به تهیه غذا پرداخته و در سالن هتل سرو کنند.

مسوولان باشگاه که همزمان با ورود تیم به دوحه راهی این کشور شده بودند تا اقدامات لازم لجستیگ و تشریفات تیم را به خوبی انجام داده تا بازیکنان با دردسری از این نظر همراه نشوند، در اقدامی سریع و طبق نظر کادرفنی و برانکو مسائل مربوط به تغذیه و ... سرخپوشان را زیر نظر گرفته تا از این حیث مشکلی برای آنها شکل نگیرد.

اما این پایان کار نبود؛ سرخپوشان در حالی در دمای 36 درجه و رطوبت بالای استادیوم باید به مصاف لخویا می‌رفتند که طبق اعلام مسوولان استادیوم جاسم بن حمد باید سیستم تهویه و هوای مطبوع را برای این جدال فراهم می‌آوردند. مساله ای که با توجه به میزبانی این کشور در جام جهانی از سوی آنها برای متعادل کردن هوای داخل استادیوم نسبت به بیرون در زمان برگزاری بازی ها به طور جدی شکل گرفته و در این زمینه هزینه بسیاری نیز متحمل شده اند. با این حال آنها بعد از حضور بازیکنان دو تیم در زمین برای گرم کردن سیستم ایرکاشن های ورزشگاه را روشن کرده تا شرایط مناسب شود. این سیستم باعث می شود تا هوای داخل استادیوم در زمان بازی حدود 10 درجه نسبت به بیرون تغییر داشته باشد و مسلما بازی در دمای 26 درجه به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ نیز بود.

با این حال از دقیقه 50 و 40 دقیقه مانده به پایان بازی و در حالی که شاگردان برانکو با تک گل چیکو فلورس که به اشتباه وارد دروازه خود کرده بود، پیش بودند با خاموش شدن سیستم تهویه و ایرکاشن اقدام ناجوانمردانه‌ای علیه پرسپولیس صورت داده‌اند که البته علیرغم صعود این تیم به مرحله بعدی، از سوی مسوولان باشگاه مورد اعتراض قرار گرفته است.

این اقدام ناجوانمردانه مسوولان استادیوم جاسم بن حمد که پیش از این نیز از سوی آنها در دیدار دو تیم سپاهان و السد نیز شاهد بودیم یکی از اتفاقات عجیبی بود که مسلما تنها در فوتبال آسیا رقم خواهد خورد. این در حالی است که چندی پیش مسوولان العین در زمان دیدار برابر استقلال در تهران بابت مشکلات xfdud  از سوی میزبان به کنفدراسیون آسیا شکایت برده بودند و اکنون در سمت مقابل لخویا به عنوان یکی از متمول ترین تیم‌های این مرحله در اقدامی ناجوانمردانه به دنبال پشت سر گذاشتن حریف ایرانی خود بود که البته با اقدامات تاکتیکی برانکو در زمین و تلاش قابل ستایش بازیکنان این تیم ناکام ماند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir