آمار بازی های امیر قلعه نویی در برابر پرسپولیس با تیم های مختلف
باتوجه به بازی روز یکشنبه پرسپولیس و سپاهان به بررسی عملکرد امير قلعه نویی به عنوان مربی در برابر پرسپولیس پرداخته ایم

تقابل های امير قلعه نویی با پرسپولیس

دو تیم پرسپولیس و سپاهان در حالی روز یکشنبه در اصفهان به مصاف هم می‌روند که تقابل‌های امیر قلعه‌نویی با تیم پرسپولیس همواره جذابیت‌های زیادی داشته است.

قلعه‌نویی با ۷ تیم مختلف

امير قلعه نویی تاكنون در قامت سرمربي با هفت تيم در مقابل پرسپوليس قرار گرفته است: برق تهران (يك بازی)، استقلال اهواز (يك بازی)، استقلال تهران (چهارده بازی)، مس كرمان (يك بازی)، سپاهان (پنج بازی)، تراكتورسازی (پنج بازی) و ذوب آهن(دو بازی). بنابراین بازی روز یکشنبه، ششمین تقابل قلعه‌نویی با تیم پرسپولیس به عنوان سرمربی تیم سپاهان است.

۱۵تساوی در ۲۹ دیدار

دو بازی از بيست و نه تقابل پیشین قلعه‌نویی با پرسپولیس در جام حذفی بوده و بيست و هفت بازی در ليگ برتر انجام شده است. ضمنا هشت برد، شش شكست و پانزده تساوی حاصل كار امير قلعه‌نویی مقابل پرسپوليس است.

برانکو و دایی رکورددار

علی پروين سه بار، وينگو بگوويچ دوبار، راينر سوبل دوبار، آری هان يك بار، افشين قطبی دوبار، نلو وينگادا يك بار، زلاتكو كرانچار يك بار، علی دایی شش بار، مانوئل ژوزه يك بار، يحیی گل‌محمدی يك بار، حميد استيلی يك بار، مصطفی دنيزلی يك بار، حميد درخشان يك بار و برانكو ايوانكوويچ شش بار، کسانی بودند كه به عنوان سرمربی پرسپوليس به مصاف قلعه‌نویی رفته‌اند. در بين شش مربی خارجی كه به عنوان سرمربی مقابل قلعه‌نویی قرار گرفتند فقط برانكو مچ او را خوابانده، بگوويچ، سوبل، كرانچار و دنيزلی مربيان خارجی بودند كه قلعه‌نویی آنها را شکست داده است.

۶ شکست برای قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی تاکنون دوبار با تيم‌های برق تهران و استقلال اهواز در مقابل پرسپوليس پروين و دو بارهم در لباس مربيگری استقلال مقابل پرسپوليس درخشان و برانکو شکست خورده است. قلعه‌نویی همچنین یکبار به عنوان سرمربی تراکتورسازی و یکبار هم به عنوان سرمربی ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس برانکو باخته است. قلعه‌نویی تاکنون ۳ بار به عنوان سرمربی تیم‌های استقلال، تراکتورسازی و ذوب‎آهن به پرسپولیس برانکو باخته؛ او تا کنون به هیچ یک از سرمربیان پیشین پرسپولیس ۳ بار نباخته است.

۸ پیروزی

قلعه‌نویی مقابل پرسپولیس سه بار به عنوان سرمربی استقلال پرسپوليس بگوويچ، سوبل و پروين را شكست داد. دوبار به عنوان سرمربی سپاهان پرسپوليس كرانچار و دایی را شكست داد و دو بار هم به عنوان سرمربی تراكتورسازی پرسپوليس استيلی و دنيزلی راشكست داده است. او همچنین یکبار به عنوان سرمربی ذوب‌آهن پرسپولیس برانکو را شکست داده است.

بهترین برد و بدترین باخت

بهترين برد قلعه‌نویی مقابل پرسپوليس در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاده است و به ليگ دهم برمی‌گردد كه در ورزشگاه آزادی، سپاهان توانست پرسپوليس دایی را چهار بر يك شكست دهد. همچنین بدترین باخت‌های قلعه‌نویی به پرسپولیس به دو سال اخیر برمی‌گردد؛ این سرمربی در لیگ شانزدهم به عنوان سرمربی تیم تراکتورسازی در آزادی مقابل پرسپولیس متحمل باخت ۳ بر صفر شد و در لیگ هفدهم هم به عنوان سرمربی ذوب‌آهن با قبول شکست ۴ بر صفر مقابل سرخ‌پوشان به همراه شاگردانش به اصفهان بازگشت.

رکورد ویژه قلعه‌نویی

قلعه‌نویی ركورد يازده سال نباختن به پرسپوليس را دارد، از فروردين هشتادودو تا آذر نود و سه، قلعه‌نویی در بيست بازی پياپی مقابل پرسپوليس شكست نخورده است.

رکورد پرسپولیس مقابل قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی در یک بازه زمانی ۲۱۸۷ روزه، یعنی نزدیک به ۶ سال موفق به بردن پرسپولیس نشده بود؛ این سرمربی از ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ که پرسپولیس دنیزلی را با نتیجه ۱-۴ شکست داد تا بازی برگشت فصل گذشته تیم‌های ذوب‎‌آهن و پرسپولیس در اصفهان که موفق شد مچ برانکو را بخواباند، نتوانسته بود سرخ‌پوشان پایتخت را شکست دهد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: isport.ir