ویلموتس لج کرده، برانکو منتظر پیشنهاد است
هنوز مشخص نیست که در فروردین 1399 کدام مربی ایران را در راه رسیدن به دور بعدی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 هدایت خواهد کرد

اوضاع آشفته فوتبال ایران

این روزها در فوتبال کشورمان بحث داغی شنیده می شود. مارک ویلموتس تا حدود زیادی همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران قطع کرده و امکان بازگشت او به نیمکت تیم ملی در هاله ای از ابهام قرار دارد. البته مسئولان و نزدیکان فدراسیون معتقدند دیگر نباید منتظر بازگشت ویلموتس بلژیکی به فوتبال ایران بود زیرا او قبل از بازی مقابل عراق هم همکاری خود را قطع کرده بود اما با اصرار مهدی تاج و همکارانش دوباره به ایران برگشت و البته مهم ترین محرک بازگشتش نیز موضوع مالی بود.


 وقتی پول در کشور دیگری به او داده شد ویلموتس نیز قبول کرد تا به کشورمان برگردد و تیم ملی را به فاصله دو روز قبل از بازی مقابل عراق مهیای این دیدار سخت و نفس گیر کرد.  در نهایت بازی را باختیم و ویلموتس بدون اینکه به ایران برگردد، مستقیماً راهی کشورش شد. تیم ملی بحران زده  ایران نیز از اردن به تهران رسید و ما هیچ برنامه دیگری تا ۷ فروردین که شروع دوره رقابت‌های انتخابی جام جهانی است در برنامه نداریم؛ نه اردو،  نه بازی تدارکاتی و نه حتی بازی دوستانه در فیفادی.


در واقع ویلموتس وارد چرخه لجبازی شده و بدون این که به  فدراسیون برنامه ای بدهد به خانه برگشت و به تازگی با انتشار توئیتی نوشت که بلاتکلیف است و اطلاع رسانی کرد که وکلای او مشغول انجام کار هستند تا بتوانند تکلیفش با فدراسیون فوتبال ایران را مشخص کنند.همین حرفی که به تازگی یکی از مسئولان فدراسیون نیز به زبان آورد و گفت وکلای فدراسیون، قرارداد ویلموتس را مورد بررسی قرار می دهند تا تکلیف او مشخص شود.

  در این میان شایعه شده برانکو ایوانکوویچ به تیم‌ملی نزدیک است. برانکو بارها زمانی که هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، از علاقه اش نسبت به بازگشت به تیم ملی ایران خبر داده بود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به عنوان دستیار بلاژویچ  و سپس سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در ایران کار کرد و مقام سومی جام ملت های آسیا و صعود آسان به جام جهانی را برای مان به ارمغان آورد.


آن زمان ستاره‌های زیادی با برانکو کار می کردند؛ ستاره هایی از جمله علی کریمی، علی دایی، محمد نصرتی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی، حسین کعبی و... اما حالا شرایط کاملاً با گذشته متفاوت است زیرا برانکو به عنوان مهم ترین منتقد کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گزینه اصلی هدایت این تیم است و اگر او روی نیمکت تیم ملی بنشینند، شایعات گذشته که می گفتند برانکو هر کاری می کند تا جای کی‌روش را بگیرد، به واقعیت تبدیل خواهد شد.

با این حال برانکو نیز منتظر کسب پیشنهاد از فدراسیون است. او در مصاحبه ای کوتاه به ما گفت: تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم (ظهر روز سه شنبه) هیچ تماس یا پیام و حتی نقل قولی از مسئولان فدراسیون فوتبال، وکلای آنها یا مدیر برنامه های ایرانی برای حضورم روی نیمکت تیم ملی به من داده نشده است. البته می دانم که دلیل آن چیست. زیرا تیم ملی سرمربی خود را دارد. مارک ویلموتس همکار من است و کارش را دنبال می کند. من هیچ پیشنهادی ندارم.

 برانکو البته این جملات را طی چند روز گذشته بارها بیان کرد اما مطمئناً اگر پیشنهاد خوبی از ایران به او برسد آن را رد نخواهد کرد زیرا از یک سو بازگشت به فوتبال ایران برایش بسیار اهمیت دارد و از طرف دیگر به آرزوی دیرینه خود یعنی حضور دوباره روی نیمکت تیم ملی می‌رسد. آرزویی که طی سه فصل قهرمانی و موفقیت با پرسپولیس به آن نرسید و حالا در نزدیکترین فاصله به آن قرار گرفته است.

به هرحال فدراسیون فوتبال می تواند با اولین پیشنهاد برانکو روی نیمکت تیم ملی بنشاند اما قبل از آن، برانکو هم شرط هایی برای هدایت تیم ملی دارد. یکی از نزدیکان او می گوید: برانکو از پرسپولیس طلب بسیار سنگینی دارد. اگر پیشنهادی از تیم ملی به او برسد فقط به شرطی قبول می کند که تکلیف مطالباتش مشخص شود. از طرف دیگر تا زمانی که ویلموتس مشغول همکاری با تیم ملی و فدراسیون فوتبال است و به صورت رسمی اقدام به فسخ قرارداد با این مربی نشده، قطعاً برانکو صحبتی با فدراسیون ندارد. همچنین او منتظر است تا مسائل مالی و کاری شفاف‌سازی شود و سپس اقدام به انتخاب یا رد پیشنهاد فدراسیون می کند. باید از فدراسیون پیشنهاد مالی به دستش برسد و پس از آن حرف نهایی را می زند. این حال باید منتظر ماند و دید در نهایت تکلیف نیمکت همیشه حاشیه ساز تیم ملی کشورمان چه می شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir