ویلموتس بیشتر از 750هزار دلار غرامت می خواهد
به اعتراف مهدی تاج، ویلموتس به خاطر ۷ روز دیرکرد فدراسیون در پرداخت دستمزد یک طرفه فسخ کرده، بنابراین محق است و فدراسیون موظف است ۳ ماه دستمزد او و دستیارانش را به عنوان غرامت بپردازد

قرارداد ویلموتس 3 میلیون دلار در سال

روز چهارشنبه گذشته، قاضی زاده‌هاشمی نماینده مجلس فاش کرد ایران برای فسخ قرارداد ویلموتس باید ۲ تا ۳ میلیون یورو به او بدهد. این نماینده مجلس که کاملاً پیدا بود در فراکسیون ورزش به طور کامل ریز اتفاقات را درآورده، فاش کرد ویلموتس پای این خواسته ایستاده. ساعتی بعد، فدراسیون فوتبال بیانیه داد که «هیچی به او غرامت نمی‌دهیم و تکذیب می‌کنیم.» چند ساعت بعد ویلموتس جوابیه داد که «توافقی نکردیم و پرونده را به وکلایم سپردم.» ۲۴ ساعت بعد علوی سخنگوی فدراسیون مصاحبه کرد که «غرامت می‌دهیم ولی کم.» دوباره ۲۴ ساعت بعد مهدی تاج مصاحبه کرد که «هیچی غرامت نمی‌دهیم.» رئیس فدراسیون دقایقی بعد حرف خودش را تکذیب کرد و گفت: «ویلموتس حق داشته فسخ کند، چون پولش را دیر داده‌اند.»

اگر حداقل دو جمله آخر تاج را کنار هم قرار دهید کاملاً پیداست با تکذیب خود، فاش می‌کند باید به ویلموتس غرامت بدهند. طبق اعلام خود رئیس، در یکی از بند‌های قرارداد ذکر شده اگر طرفین به هر دلیلی موجه فسخ کنند، باید طرف مقابل سه ماه دستمزد قرارداد را به عنوان خسارت بپردازد. به زبان ساده‌‎تر، چون به اعتراف مهدی تاج، ویلموتس به خاطر ۷ روز دیرکرد فدراسیون در پرداخت دستمزد یک طرفه فسخ کرده، بنابراین محق است و فدراسیون موظف است ۳ ماه دستمزد او و دستیارانش را به عنوان غرامت بپردازد.


حالا می‌توانیم یک حساب و کتاب ساده کنیم. اگر قرارداد را نه سه میلیون یورو که به زعم نزدیکان ویلموتس سه میلیون دلار برای هر سال بدانیم، سه ماه دستمزد این مربی و دستیارانش می‌شود ۷۵۰ هزار دلار، بنابراین فدراسیون فوتبال باید حداقل ۷۵۰ هزار دلار به این مربی غرامت بدهد مگر اینکه ویلموتس دلایل دیگری برای دریافت غرامت بیشتر داشته باشد.

فدراسیون فوتبال در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کند. مهدی تاج روز گذشته در مصاحبه خود سه بار حرفش را در این زمینه عوض کرد. هر بار یک حرف زد و در نهایت، درست در لحظاتی که از او سؤال شد آیا برانکو نفر بعدی نیمکت است؟ جواب داد: «هنوز مشکل با ویلموتس حل نشده و نمی‌خواهیم بهانه‌ای به ویلموتس و وکلایش بدهیم.»

اگر تاج ویلموتس را محق می‌داند، بنابراین مشکلی با پرداخت سه ماه دستمزد به او و دستیارانش طبق قرارداد ندارد، بنابراین خواسته مربی بلژیکی بالاتر از این حرف‌هاست که او از واژه «مشکل» استفاده می‌کند. حتماً ویلموتس مشکلی درست کرده و پول درشت‌تری می‌خواهد، مثلاً همان ۲ تا ۳ میلیون یورو را که هنوز فسخ رسمی نشده است. این هم خود بحثی است که دیروز تاج درباره اش دچار تناقض شد. مثلاً در اواسط حرف‌های خود از فسخ قرارداد با این مربی خبر داد ولی در بخش دیگری گفت هنوز مشکل حل نشده است!

به نظر می‌رسد سیاست «ما شفافیم ولی هیچی نمی‌گیم» در فدراسیون فوتبال همچنان جریان دارد. رئیس فدراسیون فوتبال دیروز مدام می‌گفت آمده تا حرف بزند و شفاف‌سازی کند ولی در نهایت اینقدر حرف متناقض زد که کسی نفهمید ویلموتس چقدر گرفته، چقدر می‌گیرد، برانکو چقدر می‌خواهد و کی می‌آید؟



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:  خبرورزشی