رژیم غذایی رونالدو لو رفت؛ از آووکادو تا ماست کم چرب!
کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی یوونتوس به سالهای پایانی دوران فوتبالش نزدیک می شود اما درون و بیرون از زمین آماده تر از همیشه به نظر می رسد

رژیم غذایی رونالدو

رونالدو می خواهد که با وجود بالا رفتن سنش همچنان مهره مهمی در ترکیب یوونتوس بماند. رونالدو در تابستان 2018 و قراردادی چهار ساله با قیمت 117 میلیون یورو از رئال مادرید به یوونتوس پیوست. این مهاجم 34 ساله فصل گذشته در 47 بازی در یوونتوس 31 گل به ثمر رساند.  مهاجم پرتغالی امسال نیز در 23 بازی 16 گل زده و در شش بازی آخرش گلزنی کرده است.

رونالدو برای این که آمادگی خود را حفظ کند به تمامی جزئیات توجه دارد که یکی از نکات مهم در مورد او مربوط به رژیم غذایی اوست چرا که کریستیانو یکی از منظم ترین سبک زندگی ها را در میان ورزشکاران دارد.

رونالدو ممکن است که در رژیم غذایی خود شش وعده داشته باشد که ماهی بخش مهمز از رژیم او را تشکیل می دهد. ماهی و تون بخشی از غذاهای محبوب او هستند. او، مرغ را به علت پروتئین بالای خود و چربی پایین آن غذای مفیدی می داند. رونالدو برای صبحانه، ماست کم چرب، پنیر و ژامبون مصرف می کند.  ستاره پرتغالی در طول روز نیز توست آووکادو به عنوان میان وعده سرو می کند.

غذای شماره یک رونالدو شامل مرغ و سالاد است، غذای شماره دو او نیز ماهی تون در کنار سالاد، تخم مرغ و زیتون است. ستاره فوتبال دنیا برای ناهار به سراغ گوشت قرمز یا ماهی می رود که ترجیح می دهد که ناهار خود را دو قسمت کند و در دو وعده مجزا مصرف کند.

استیک، ماهی ی باکالائو دلابراسا (نوعی غذای پرتغالی که با ماهی، پیاز، سیب زمینی خورد شده و تخم مرغ آب پز پخته می شود) بخشی از غذاهای محبوب او هستند.

رونالدو سعی می کند که هر شب هشت ساعت کامل بخوابد و در طول روز نیز پنج بار چرت می زند. ستاره پرتغالی می گوید :" خواب مناسب برای این که برای تمرین آماده باشی، مهم است. زود می خوابم و زود بیدار میشوم، به خصوص قبل از بازیها. خوابیدن کمک می کند تا عضلات به بهترین شکل ریکاوری کنند."

رونالدو همچنین از سال 2005 به بعد مشروبات الکلی مصرف نمی کند، نه تنها به خاطر این که روی رژیم غذایی او  تاثیر منفی می گذارد بلکه به این خاطر که پدرش به خاطر مصرف مشروبات الکلی در آن سال فوت شده است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net