حمله هوادارن سپاهان به ژنرال؛ روز های سخت قلعه نویی در اصفهان
هر چند با حمایت مدیران سپاهان از قلعه‌نویی، فعلا آب‌ها از آسیاب افتاده و بین قلعه‌نویی و هواداران سپاهان آتش‌بس اعلام شده، اما بازی حساس این تیم برابر صنعت نفت همچنین استقلال می‌تواند آبستن حوادثی جدید در این تیم باشد

ژنرال در تنگنا

امیر قلعه‌نویی با ۵ قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران به همراه استقلال و سپاهان، پرافتخارترین مربی ایرانی است. هرچند قلعه‌نویی در سال‌های اخیر، همانند ابتدای دهه ۹۰ نتوانسته قهرمانی‌های متعدد کسب کند، اما تیم‌های او همیشه در بین مدعیان لیگ برتر جای داشته و دارند. شاید همین موضوع هم باعث شد تا مدیران سپاهان، برای بازگشت به سطح اول فوتبال ایران، به دنبال امیر قلعه‌نویی رفتند و نیمکت خودشان را به او سپردند.

ژنرال تیم چهاردهم جدول را نایب‌قهرمان کرد

قلعه‌نویی که در لیگ هفدهم، به همراه ذوب‌ آهن نایب‌قهرمان شده بود، با قراردادی چشمگیر راهی دیگر تیم اصفهان یعنی سپاهان شد تا هدایت زردهای ایران را که در رده چهاردهم جای داشتند و برای بقا در لیگ می‌جنگیدند بر عهده بگیرد. بازگشت قلعه‌نویی به سپاهان مساوی بود با حضور بازیکنان نامداری چون کی‌روش استنلی، سیدمحمد حسینی و مهدی کیانی در این تیم.

قلعه‌نویی تلاش کرد با آوردن ستاره‌های فوتبال ایران از ذوب‌ آهن، تراکتور و پرسپولیس، سپاهان را کهکشانی کند، اتفاقی که در تمام تیم‌هایی که قلعه‌نویی هدایت آنها را بر عهده می‌گیرد رخ می‌دهد.

لیگ هجدهم برای سپاهان کاملا متفاوت آغاز شد و آنها از همان ابتدا رقابتی سخت با پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر داشتند. هر چند شاگردان قلعه‌نویی در انتهای فصل، تنها به خاطر یک امتیاز قهرمانی را به سرخ‌های تهران واگذار کردند اما روند مثبت زردها در این فصل نشان از آینده‌ای روشن داشت.

جدال دوباره با پرسپولیس

سپاهان تقویت‌ شده لیگ نوزدهم را هم توفانی آغاز کرد و پیروزی برابر پرسپولیس در همان ابتدای فصل نشان از قدرت بالای تیم قلعه‌نویی داشت. سپاهان، قهرمانی نیم‌فصل را به پرسپولیس کالدرون واگذار کرد اما اختلاف اندک این دو تیم باعث می‌شد تا زردهای اصفهان همچنان امیدوار به قهرمانی در لیگ نوزدهم بمانند.

ویروس کرونا و حواشی عجیب الکلاسیکوی ایرانی

در روزهایی که ویروس کرونا در کشور جولان می‌داد، شاگردان قلعه‌نویی میزبان پرسپولیس، در لیگ برتر بودند؛ دیداری که شاید آغاز افول سپاهان قلعه‌نویی بود. این دیدار حواشی زیادی داشت و امیر قلعه‌نویی یکی از افرادی بود که به حاشیه‌های آن دامن زد. با دستور سازمان لیگ و ستاد مبارزه با ویروس کرونا قرار شد که این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود، تصمیمی که چندان برای سپاهانی‌ها خوشایند نبود. آنها میزبان بودند و دوست داشتند تا از این فرصت خودشان بهترین بهره را ببرند. آنها تلاش کردند تاریخ این بازی را تغییر دهند، اما این اتفاق رخ نداد. روز بازی پرسپولیسی‌ها راهی ورزشگاه شدند، اما خبری از بازیکنان سپاهان نبود. داور بعد از یک وقفه نیم‌ساعته، سوت پایان بازی را زد و پرسپولیس را برنده این دیدار اعلام کرد.

۳ امتیاز حساس به حساب پرسپولیس واریز شد و سپاهان هم هر چه تلاش کرد نتوانست کمیته انضباطی را به برگزاری مجدد این دیدار قانع کند. بعد از این اتفاق عجیب و غریب لیگ برتر به مدت ۳ماه تعطیل شد. سه ماه تعطیلی، سپاهان را از یک تیم مدعی به تیمی معمولی تبدیل کرد. آنها بعد از آغاز مجدد لیگ نوزدهم، ۲ تساوی و یک باخت به دست آوردند و نه تنها از کورس قهرمانی عقب افتادند بلکه حالا در شرایطی هستند که احتمال دارد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست بدهند.

قلعه‌نویی تحت فشار

امیر قلعه‌نویی زمانی که در استقلال بود تحت فشار هواداران این تیم قرار گرفت، اما هرگز این اتفاق را در اصفهان تجربه نکرده بود. او سال‌های زیادی در اصفهان مربیگری کرده بود، اما ۹ هفته پایانی لیگ نوزدهم، هیچ شباهتی به گذشته نداشت. هواداران سپاهان در کانال‌های تلگرامی و صفحه‌های هواداری در اینستاگرام، حسابی به امیر قلعه‌نویی می‌تازند و او را مسبب نتایج ضعیف سپاهان می‌دانند.

بعد از باخت سپاهان به تراکتور، هواداران این تیم، تعویض‌های قلعه‌نویی در این بازی را زیر سوال می‌برند. آنها مدعی شدند که قلعه‌نویی با برخی بازیکنان سپاهان به مشکل خورده است و به همین خاطر از آنها در ترکیب تیم استفاده نمی‌کند.

مبلغ قرارداد امیر قلعه‌نویی، یکی دیگر از موضوعاتی است که هواداران این باشگاه مطرح می‌کنند. آنها در کانال‌های تلگرامی با اشاره به قرارداد ۸.۵ میلیاردی قلعه‌نویی می‌نویسند: «نهمین بازی بدون برد در خارج خانه! آقای قلعه‌نویی! قرارداد ۸.۵ میلیاردی با آپشن بستی که تیمت این‌جوری بازی کند؟»

حمایت مدیران سپاهان از قلعه‌نویی

ناراحتی هواداران از نتایج ضعیف سپاهان و خبر جدایی احتمالی قلعه‌نویی از این تیم و بازگشت او به استقلال، با واکنش تند و قاطع مدیران سپاهان همراه بود. آنها ضمن حمایت از قلعه‌نویی انتقادها از امیر قلعه‌نویی را عجولانه عنوان کردند و در بیانیه‌ای نوشتند: «از آنجایی که همواره دل در گرو مکتب سپاهان داشته و تمام تلاش خود را معطوف به موفقیت سپاهان کرده‌ایم و انتقادات را به جان خریده‌ایم ولی سپاهان نامی است که باید برای آن بیش از توان گذشت و فداکاری کرد. لذا باشگاه سپاهان حمایت همه‌جانبه خود را از کادر فنی و مجموعه تیم سپاهان اعلام می‌دارد و از همه علاقه‌مندان و دلسوزان سپاهان انتظار دارد به دور از هیجانات و احساسات به صورت یکپارچه و همراه به حمایت همیشگی خود از طلایی‌پوشان همچون ادوار گذشته ادامه دهند تا با تمرکز، هم‌افزایی و حضور قدرتمند در مسابقات پیش‌رو که هر کدام به نوبه خود در سرنوشت تیم، حساس و تعیین‌کننده خواهد بود، حداکثر امتیازات لازم را کسب کنیم.»

سیدعلی پزشک، سخنگوی باشگاه سپاهان هم ضمن دعوت هواداران این تیم به آرامش درباره در مورد شایعه درگیری سرمربی سپاهان با هواداران گفت: «اصلا چنین چیزی صحت ندارد. چنین اتفاقی نیفتاده و من آن را تکذیب می‌کنم. از کجا معلوم این افراد لیدر سپاهان باشند؟ از کجا معلوم که این نوع صفحات و سایت‌ها واقعی باشند؟ هر کسی می‌تواند به اسم لیدر هر تیمی در فضای مجازی مطلبی بنویسد. آیا مطمئن هستید که این افراد سپاهانی واقعی هستند؟»

۵ دیدار حساس برای قلعه‌نویی

هر چند با حمایت مدیران سپاهان از قلعه‌نویی، فعلا آب‌ها از آسیاب افتاده و بین قلعه‌نویی و هواداران سپاهان آتش‌بس اعلام شده، اما بازی حساس این تیم برابر صنعت نفت همچنین استقلال می‌تواند آبستن حوادثی جدید در این تیم باشد. آن چه معلوم است، قلعه‌نویی باید در ۵ دیدار باقیمانده لیگ نوزدهم، امتیازهای لازم را جمع کند و خیال هواداران را از کسب سهمیه آسیایی راحت کند. این اتفاق اگر رخ ندهد، می‌تواند شرایط را برای پرافتخارترین مربی ایرانی لیگ برتر سخت کند. هر چند همکاری سپاهان و قلعه‌نویی روزهای آخر خودش را سپری می‌کند و به احتمال زیاد سال آینده قلعه‌نویی را در تهران و یا کرمان خواهیم دید اما قلعه‌نویی برای اثبات دوباره خودش باید در این هفته‌های پایانی بهترین نتایج را کسب کند.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net