باخت پرسپولیس بخاطر آنالیز اشتباه استقلال توسط گل محمدی
پرسپولیس در حالی که می توانست با حفظ برتری خود در پایان 90 دقیقه به فینال جام حذفی راه پیدا کند اما با اشتباه مدافعان این تیم گل تساوی را روی اشتباه مدافعان دریافت کرد تا بازی به وقت های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود

بررسی اشتباههای گل محمدی؛ استقلال را آنالیز نکرده بود!

پرسپولیس پس از چهارمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر، شرایط مناسب و البته راه دشواری برای کسب دوگانه در جام حذفی داشت. با شروع بازی، دروازه پرسپولیس با شوت زیبای مهدی قایدی باز شد و آبی‌ها یک نیمه را با پیروزی پشت سرگذاشتند. پس از گلی که استقلال به ثمر رساند و سردرگمی مدافعان استقلال یحیی گل محمدی در اواسط نیمه اول اولین تعویض خود را انجام داد و کمال کامیابی نیا را جایگرین مهدی شیری کرد. در بین دو نیمه کادر فنی پرسپولیس دومین تعویض خود را انجام داد و محمد نادری را برای بازی هجومی تر جایگزین سیدجلال حسینی کرد که در نیمه اول به خوبی دیاباته را مهار کرده بود.

این تعویض ها نشان می دهد که کادر فنی و آنالیزورهای پرسپولیس به خوبی بازی های استقلال را آنالیز نکرده بودند. این موضوع در حالی رخ داد که استقلال در چند بازی آخر خود با یک ترکیب مشابه بازی کرده بود. مخصوصا در دو بازی سخت استقلال مقابل سپاهان.

دو دقیقه پس از شروع نیمه دوم پرسپولیس گل تساوی را توسط بشار رسن زد و در دقیقه 89 پاس رو به جلوی سیامک نعمتی در سمت راست زمین به کمال کامیابی‌نیا رسید که ارسال او را علی علیپور بدون مکثب و با ضربه دقیق بغل پا وارد دروازه استقلال کرد تا پرسپولیس در آستانه صعود به فینال جام حذفی قرار بگیرد، اما در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده محمد دانشگر کار را به تساوی کشید تا  بازی به وقت‌های اضافه برود.

وقت اضافه 30 دقیقه‌ای تعیین کننده برنده دربی جذاب نیمه نهایی جام حذفی نبود تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود و در نهایت استقلال با زدن 4 گل در مقابل پرسپولیسی که فقط یک گل به ثمر رساند و دو پنالتی را توسط نوراللهی و اوساگوآنا از دست داد، به برتری برسد و راهی فینال شود.

یحیی با دو گلی که پرسپولیس در نیمه دوم به ثمر رساند توانست به بازی برگردد تا  نیمه مربیان را از آن خود کند. پرسپولیس بعد از زدن گل دوم به جای اینکه بازی را ببندد، رو به بازی تاخیری بیاورد و حتی برای رسیدن به پیروزی در دربی، که برای هر تیمی مهم است، به ضدفوتبال هم رو بیاورد، به بازی روبه جلو رو آورد و مستقیم بازی کرد. استقلال از این موقعیت استفاده کرد و موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود.

در نیمه اول وقت های اضافه اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد تا دو تیم به نوعی علاقه خود را برای رفتن به ضربات پنالتی نشان دهند. اما نکته ای که عجیب بود بیرون رفتن بشار و علیپور دو پنالتی زن پرسپولیس بود که به نوعی این تصمیم عجیب به نظر می رسید. با توجه به اینکه پرسپولیس در ضربات پنالتی بازیکنانی مانند ترابی، کمال، شجاع خلیل زاده و کنعانی زادگان را برای زدن ضربات پنالتی داشت اما انتخاب های عجیب کادر فنی و چینش ضعیف آنها برای ضربات پنالتی در کنار انتخاب اوساگونا که در بازی عملکرد ضعیفی داشت از نکات عجیب ضربات پنالتی بود.

اوساگوآنا که در نقل وانتقالات نیم فصل توسط مدیریت وقت باشگاه محمد حسن انصاری فرد برای تقویت خط حمله پرسپولیس به این تیم پیوسته بود، با ضربه پنالتی که در بازی با استقلال به آسمان زد، نمایش ضعیف خود را کامل کرد و این پنالتی قطعا ً پایانی بر حضور ضعیف او در پرسپولیس خواهد بود. آنچه در مشخص بود پرسپولیس آمادگی و روحیه لازم را برای ضربات پنالتی نداشت و به نظر می رسید این تیم برای زدن ضربات پنالتی تمرین نکرده بود. حالا پرسپولیسی ها منتظر قهرمان جام حذفی هستند، تا در سوپرجام با برنده دیدار استقلال – تراکتور در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، دیدار کنند.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net