اولسان هیوندای یا ویسل کوبه؛ کدام حریف بهتری برای پرسپولیس است؟
حریف پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا امروز مشخص می شود

اولسان هیوندای– ویسل کوبه؛ کدام یک حریف پرسپولیس در فینال آسیا خواهد بود؟

امروز و قبل از آنکه بازی های هفته ششم لیگ برتر برگزار شود، نگاه فوتبالی ها در ایران به ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه است؛ همان جایی که پرسپولیسی‌ها 70 روز پیش در ضربات پنالتی النصر عربستان را شکست دادند و برای دومین بار در تاریخ فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شدند. حالا قرار است حریف پرسپولیس هم از همان ورزشگاه معرفی شد؛ اولسان هیوندای کره جنوبی - ویسل کوبه ژاپن، ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران.

در تاریخچه باشگاه پرسپولیس دو شکست در فینال آسیا حک شده که هر دو هم مقابل تیم های ژاپنی بوده. اولی 17 سال پیش در فینال جام برندگان جام آسیا در سال 1993 که پرسپولیس برای قهرمانی فقط به یک تساوی بدون گل نیاز داشت اما در حضور یکصد هزار تماشاگر خودی و در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب نیسان ژاپن شد. دومی هم همین دو سال پیش که تیم برانکو در فینال لیگ قهرمانان نتیجه را به تیم کاشیما واگذار کرد. شاید همین سابقه و البته برتری تاریخی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی، این حس را در بین هواداران پرسپولیس تقویت کند که اولسان هیوندای کره جنوبی برای فینال بزرگ شنبه، حریف مناسب تری باشد به نسبت ویسل کوبه ژاپن.

با این حال نظر بنگاه های شرط بندی چیز دیگری است.  آنها با توجه به قدرت تیم ها چیزی در حدود 60 درصد شانس برتری را برای اولسان قایل هستند، کمی بیشتر از 20 درصد برای مساوی در وقت قانونی کنار گذاشته اند  و البته کمتر از 20 درصد هم شانش را به پیروزی ویسل کوبه داده اند. همین ضرایب کافی است تا مشخص شود اولسان هیوندای با بیورن جانسون نروژی و جونیور نگرائوی برزیلی برای پرسپولیس حریفی به مراتب خطرناک تر از ویسل کوبه ای است که اینستا، فوق ستاره جام جهانی 2014 آفریقای جنوبی را در ترکیب خود دارد.

مسیر رسیدن به نیمه نهایی آسیا هم این موضوع را تایید می کند که اولسان حریف خطرناک تری است. آنها در سه هفته اخیر 7 بازی در قطر  انجام داده اند و هر 7 مسابقه را هم برده اند؛ یک آمار صد در صدی شگفت انگیز با 18 گل زده و فقط 4 گل خورده.

در مقابل ویسل کوبه که با 5 باخت متوالی در جی لیگ وارد دوحه شد، در این 18 روز فقط 4 بار بازی کرده که در دو بازی شکست خورده، دو بازی را برده و صعودش به نیمه نهایی را هم پس از تساوی مقابل سوان سامسونگ، مدیون ضربات پنالتی است.  ضمن اینکه فوق ستاره اسپانیایی ویسل، یعنی اینیستا هم دچار مصدومیت شده و احتمالا شانشی برای حضور در بازی امروز نخواهد داشت.

با این تفاسیر احتمالا امروز اکثر هوادران پرسپولیس طرفدار تیم ژاپنی خواهند بود؛ تا هم فینال آسان تری در پیش داشته باشند و هم فرصت انتقام شکست مقابل نیسان و کاشیما آنتلرز ژاپن برای آنها فراهم شود.

7 یک اخطاره در زمین

در ترکیب اولسان برای بازی امروز 4 بازیکن یک اخطاره حضور دارد که اگر کارت زرد بگیرند بازی فینال را از دست خواهند داد. آنها به شماره پیراهن، بازیکنان شماره 8، 11، 18 و 23 اولسان هستند که این آخری، کیم تائه هوان، کاپیتان و مدافع این تیم است. در ترکیب ویسل کوبه هم بازیکنان شماره 11، 17 و 41 کارت زرد دارند که شماره 11 همان کیوگو فروهاشی است که در بازی با سوان سامسونگ هم در جریان بازی گل زد و هم در ضربات پنالتی، توپ را وارد دروازه حریف کره ای کرد.

نظر یحیی درباره بازی امروز

سرمربی پرسپولیس که قطعا به همراه دستیارانش آنالیز دقیقی از بازی امروز خواهند داشت، در پاسخ به این سئوال که  دوست دارد تیمش در فینال مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی بازی کند یا ویسل کوبه ژاپن، پاسخ هوشمندانه ای داد: هر دو تیم فوتبال خوبی را تا اینجای کار ارائه کردند و با شایستگی به این مرحله رسیدند. هر تیمی مقابل ما باشد، تیم قدرتمندی است و باید با قوی ترین تیم شرق آسیا بازی کنیم. فرقی ندارد اولسان باشد یا ویسل، انشالله عملکرد خوبی داشته باشیم.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir