احسان حاج صفی به این دلیل باید از رای ندادن به علی کریمی خجالت بکشد
احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی ایران علی رغم حمایتی که علی کریمی در زمان محرومیتش از او داشت، ترجیح داد به سردار مصطفی آجورلو رای بدهد

حرکت رونالدینیویی احسان حاج صفی تیم ملی در انتخابات!

گرچه گمان می‌کردیم احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی ایران در انتخابات فدراسیون فوتبال به علی کریمی رای دهد، اما او با حرکتی رونالدینیویی به مصطفی آجورلو رای داد. حاج‌صفی در این انتخابات لطف و همراهی علی کریمی در سالیان گذشته را فراموش و رای خود را از او دریغ کرد.

حالا که علی کریمی و مصطفی آجورلو به مقام ریاست فدراسیون فوتبال نرسیدند گفتن یک نکته ضروری است. رای فوتبالی‌ها در این انتخابات اعم از بخش‌های مختلف فوتبال و فوتسال و ساحلی و بانوان و لیگ برتر و آزادگان و... ۳۸ عدد بوده است. به این رقم باید ۱۰ رای دیگر که متعلق به کاپیتان‌ها و سرمربیان ملی هستند اضافه کنیم. یعنی در میان ۴۸ رای فوتبالی تنها ۹ رای به علی کریمی و تیمش که وزنه سنگینی به نام مهدی مهدوی کیا داشت، رسید!

دقت کنید! تنها ۹ رای از حدود ۴۸ رای فوتبالی به سبد ستاره فوتبال ایران رسید. همه می‌دانستند رای هیئت‌های فوتبال که در ساختار عجیب این ورزش رخنه کرده‌اند، قطعا امثال علی کریمی که داعیه مبارزه با فساد دارد، نخواهد بود. اما اینکه خود فوتبالی‌ها که نالان از حضور سیاسی‌ها و دیگر افراد غیر ورزشی در ورزش هستند، به چهره فوتبالی کشورشان رای نداده‌اند جای کمی تفکر دارد.


احسان فراموش کرد...!

جدا از اینکه هر کس حق رای دارد و دموکراسی اساسا احترام به همین مسئله است اما بازخوانی یک روایت نسبتا قدیمی جالب توجه است. سه سال پیش که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی در تیم پاناتینایکوس یونان بازی می‌کردند، دچار مشکلی عجیبی شدند! یاران حاج صفی و شجاعی در رقابت‌های لیگ اروپا باید برابر تیمی از رژیم صهیونیستی بازی می‌کردند. این قرعه از ابتدا چالش برانگیز بود به نحوی که در دیدار رفت دو بازیکن ایرانی همراه با تیمشان راهی سرزمین‌های اشغالی نشدند.

در دیدار برگشت اما ماجرا تغییر کرد و مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم‌شان حاضر شدند. حضور این دو ستاره ملی پوش برابر تیمی از رژیم صهیونیستی انبوهی از واکنش‌های تند و تیز را به دنبال داشت. واکنش‌هایی که تا به حاشیه راندن موقتی این دو ملی‌پوش از ترکیب تیم ملی ادامه یافت و سرانجام این دو بازیکن بار دیگر به شرایط عادی قبل از محرومیت بازگشتند و لباس تیم ملی را بر تن کردند.
حمایت علی کریمی از احسان حاج صفی و مسعود شجاعی

از جمله حامیان اصلی آن‌روزهای احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی، علی کریمی بود. جادوگر فوتبال ایران با انتشار چند استوری و پست در حمایت از این دو بازیکن کمی مایه دلگرمی آنان شد. کریمی با انتشار پستی در اینستاگرامش به حمایت از آنها پرداخته بود.

البته واکنش علی کریمی به این اتفاق برای او بدون دردسر نبود. به طوری که مسعود شجاعی دراین باره گفته بود: «متاسفم که علی کریمی نابغه ورزش ایران و فوق ستاره فوتبال آسیا، به خاطر من و احسان حاج صفی به دردسر افتاده. علی کریمی وجدان بیدار فوتبال ایران است و کسی در شرافت، خوش قلبی و میهن دوستی او تردیدی ندارد. علی کریمی یک سرمایه بزرگ برای ورزش و جوانان ایرانی است و باید قدرش را بیشتر بدانیم. من و احسان هم بدون منت و با تمام قوا، سرباز این سرزمین عزیز هستیم و گمان نمی‌کنم حمایت از ما، گناه باشد!»

البته در این میان ستاره‌های دیگری همچون فرهاد مجیدی، جواد نکونام و بسیاری از چهره‌های فرهنگی و ورزشی و... نیز به حمایت از این دو پرداختند. مهدی مهدوی کیا نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام در حمایت از حاج‌صفی و شجاعی نوشته بود: «لحظاتی که باعث خوشحالی مردم ایران شدید هیچ‌وقت از یاد نخواهد رفت.»

حالا پس از گذشت سه سال از آن هیاهو، شاید رای احسان حاج‌صفی به علی کریمی حداقل انتظار بود. حداقل انتظاری که جامعه ورزشی و فوتبالی از کاپیتان تیم ملی در مخیله می‌پروراندند. اما قصد ما سیبل قرار دادن احسان نیست. زیر فقط احسان نبود که به علی کریمی رای نداد. جادوگر از حدود ۴۸ رای فوتبالی حاضر در مجمع تنها ۹ رای گرفت. ورزشکارانی که از حضور افراد سیاسی و غیرورزشی در اداره ورزش کشور ناراحتند باید کمی بیشتر به دهم اسفند سال ۹۹ بیاندیشند. روزی که ستاره فوتبال ایران در انتخابات فدراسیون برابر چهره‌های غیرفوتبالی شکست خورد.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir