کل تیم داوری بازی انگلیس زن هستند!
کل تیم داوری در بازی انگلیس و آندورا در مرحله راهیابی به جام جهانی را زنان تشکیل خواهند داد

اتفاق کم‌سابقه در بازی بعدی انگلیس؛ کل تیم داوری زن هستند

یوفا در وبسایتش اعلام کرده است که کاترینا مونزول 40 ساله داور اصلی بازی خواهد بود و هموطنان اوکراینی او یعنی مارینا استریلتسکا و اسویتلانا گروشکو نیز کمک داوران خواهند بود. استفانی فراپارت از فرانسه سرپرست اتاق داور ویدیویی خواهد بود و بدین ترتیب این اولین باری است که یک زن قضاوت بازی تیم مردان انگلیس را در بازیهای رسمی به عهده دارد.

مونزول داوری باتجربه در فوتبال زنان به شمار می رود که اولین قضاوتش را در سپتامبر 2005 داشته است.  این داور در لیگ مردان اوکراین نیز از سال 2016 قضاوت می کند که تا کنون در هشت تورنمنت فوتبال زنان حضور پیدا کرده است. او سال گذشته نیز بازی جبل الطارق و سن مارینو در لیگ ملت های اروپای مردان را به عهده داشت که آن بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.

البته فراپارت که سرپرستی اتاق داوری ویدیویی را هم به عهده دارد یکی از داوران زن موفق فوتبال دنیاست که تجربه قضاوت در لیگ مردان فرانسه، لیگ قهرمانان اروپای مردان و سوپرجام اروپا را به عهده داشته است.

البته در بازی انگلیس و آندورا دو مرد هم در میان داوران حضور دارند: دنیس شورمن داور چهارم بازی خواهد بود و ویکتور ماتیاش نیز نقش کمک داور را در اتاق داور ویدیویی خواهد داشت.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net