برنامه نود ورزشی که بحق به نود فردوسی پور بیشتر مشهور است، واقعیت انکار ناپذیر خود را با ویژگی‌های منحصر به فردش به جامعه ایرانی تحمیل کرده است...
 
  موفقیت برنامه در جذب مخاطب عوامل گوناگونی دارد . اساسی ترین و مهمترین عامل ویژگی‌های خاص تهیه کننده و مجری آن است .
"" رک گویی، صداقت، تأثیرناپذیری از بیرون، تلاش برای اقناع مخاطب یا مخاطب شناسی، تن صدا و ساختار شخصی و شخصیتی مجری یعنی عادل فردوسی پور "" در توفیق این برنامه و کشاندن میلیونها بیننده به پای تلویزیون تاثیر بسزائی داشته . از حق نباید گذشت که آنچه باعث موفقیت و تداوم این برنامه و ظهور و بروز خلاقیتهای مجری بوده، حمایت همه جانبه مسئولان سیما بویژه شبکه سه بوده است . بارها صاحبان قدرت مجری صادق این برنامه را آماج حملات و تهدیدهای خود نمودند و تا ب نقد‌های گزنده و راستین وی را نیاورده و آنچنان از هر طرف به وی حمله می‌کردند که دوستداران برنامه هر لحظه منتظر تعطیلی و تخته شدن در آن بودند .اما همواره مسئولان سیما از آن حمایت کرده اند البته اگرچه برای این پشتیبانی می‌توان علل گوناگونی برشمرد . از جمله اینکه وفور مخاطبان مسئولان را مجبور به تن دادن به حمایت از وی کرده یا مسئولان صدا و سیما خواسته اند پز نقد پذیری و آزادی بیان بدهند، یا هر علل و عامل دیگر؛ مع هذا تا این جای کار فردوسی پور آمده و روز به روز بر تعداد هواداران و مخاطبان برنامه اش افزوده شده است . اکنون بنظر می‌رسد اختلافات و ناملایماتی موجب کدورت این مجری محبوب گردیده است . از گفته‌ها بر می‌آید که برخی مسئولان شبکه سه در حال سنگ اندازی و تنگ کردن عرصه تاخت و تاز عادل شده اند؛ اینکه چرا اجازه پخش مصاحبه علی کریمی را از برنامه اش نداده یا برایش محدودیت زمانی ایجاد کرده اند و شاید مسائل دیگری که مصلحت بیان آنها را ندیده، موجبات رنجش خاطر وی گردیده است . امیدواریم مسئولان مربوط از کج سلیقگی بپرهیزند و بدانند که این برنامه دریایی از مخاطبان را به وجود آورده و عادل هم می‌خواهد در این دریا با مهارت و صداقت شناگری کند . بهتر است دست و پای وی را نبندند و نخواهند این نهنگ را در تور محدودیت‌ها و سلایق هدایت شده گرفتار کنند .که این نهنگ با این اوصاف و شایستگی‌هایی که از خود نشان داده شکار شدنی نیست.
یک توصیه هم به عادل عزیز داریم انصافاً اگر توجیهات مدیر پخش شبکه سه برحق است، نقد پذیر باشد و با تعامل، بدون کوتاه آمدن بر سر حقوق مخاطبان، به راه خود ادامه دهد . به امید روزی که نه تنها این نود را نسوزانند بلکه نودهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نیز به عرصه ظهور برسند .
در را باز کنید تا هوای تازه وارد شود .
 
 
 
 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
 
www.seemorgh.com/sport 
 
منبع:risheh.com