هيات رسيدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای فدراسيون فوتبال در آخرين بررسی های خود از پرونده هايی که در اختيار دارد، به پرونده يک داور برخورده که دارای فساد اخلاقی است و مسؤولان را برآن داشته تا اين داور را از ليگ برتر تبعيد کنند...
 
پس از آنکه ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال در چند سال پیش پرونده برخی مربیان مشکوک به زد و بند مالی را به جریان انداخت و پای برخی مربیان مطرح را هم وسط کشید، این عده که منافع خود را در خطر می دیدند و حتی برخی از حضور در لیگ برتر نیز محروم شدند، چاره کار را در این دیدند که پای برخی اهالی فوتبال را نیز وسط بکشند تا شاید قدری از فشاری که بر روی خودشان وارد شده کاسته شود.

با پیشرفت هایی که در این زمینه صورت گرفت ابتدا پای برخی خبرنگاران به میان آمد و حتی تعدادی از آنها برای چند ماه بازداشت شدند اما این پایان کار نبود و با واگذاری امور رسیدگی به این اتهامات به هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای ، ماجرا زوایای دیگری پیدا کرد.

این ستاد که در تکمیل کار ستاد منشور اخلاقی تشکیل شد وظیفه داشت گزارش هایی که با همین موضوعات به فدراسیون فوتبال می رسد را به طور دقیق بررسی کند و نتیجه را محرمانه به رئیس فدراسیون و مسؤولان باشگاه متخلفان اعلام کنند تا با خاطیان برخورد شود.

هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای در فوتبال اما برخلاف ستاد منشور اخلاقی راه جدیدی را در پیش گرفت و به جای به راه انداختن سروصدای رسانه ای کارش را در خفا پیگیری کرد. این هیات از همه اهالی که بیشتر از طریق ارتباط تلفنی و رابطه ای صورت می گرفت، می خواست تا هر نوع مدرک و مستنداتی که در مورد تخلفات فوتبال دارند را ارسال کنند.
در همین راستا در مدت زمان کوتاهی بیش از 30 پرونده قطور و قابل اعتنا به این هیات معرفی شد که همگی دارای متخلفانی بزرگ و دانه درشت بود. اما در این بین پرونده یکی از داوران مطرح و سرشناس لیگ برتر نیز برملا شد که دارای روابط نامشروع بود و کار را برای هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای سخت کرد.

مسؤولان فدراسیون فوتبال که در همه این سالها تلاش کرده اند از نام بردن افراد متخلف پرهیز کند، زمانی که با این پرونده مواجه شدند نتوانستند تصمیمی غیر از این بگیرند که این داور متخلف و هوسران را از رقابتهای لیگ برتر محروم و تبعید کنند. ابتدا قرار بود این داور به رقابتهای لیگ دسته اول تبعید شود اما وقتی عمق فاجعه مشخص شد، مسؤولان هیات رسیدگی تصمیم گرفتند بدون سر و صدا فعلا این داور را کلا از فوتبال تبعید کنند تا زوایای بیشتری از پرونده وی مشخص شود.

بررسی پرونده های مالی و اخلاقی در فوتبال هر روز بیشتر می شود و جالب این که خود اهالی فوتبال در تماس هایی که به عنوان افراد ناشناس با فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رسیدگی به تخلفات اخلاق حرفه ای انجام می دهند، افراد جدیدی را به عنوان متخلفان معرفی می کنند. در روزهای آینده در مورد این پرونده ها و تخلفات آنها بیشتر خواهیم نوشت.

 
 
گردآوری : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع:fardanews.com