ممکن است برزیل مثل دیگر بازیهای تدارکاتی اش با تیمهای آسیایی تمام توان خود را صرف در یک بازی دوستانه صرف نکند و بیشتر به فکر پول و ساقهای بازیکنانش باشد اما...


  آنهایی که خوره فوتبال هستند ، آنهایی که زندگی و خورد و خوراکشان فوتبال است امروز در آستانه تحقق یکی از رویاهای بزرگشان هستند.
 خیلی سال است که هواداران فوتبال در ایران در آرزوی بازی با یک تیم بزرگ و مطرح دنیا هستند و البته از شانس حتی در تورنمنتی مثل جام جهانی هم این اتفاق به آن شکلی که باید رخ نداد.در دو جام جهانی 1998 و 2006 تیم ملی ایران بترتیب با یوگسلاوی ،آلمان و آمریکا و سپس با مکزیک ، آنگولا و پدتغال همگروه شد.در میان این شش تیم تقریبا هیچکدام آن تیمی که هواداران فوتبال می خواستند دیده نمی شود .
شاید تنها آلمان که این تیم هم در سال 98 یکی از ضعیف ترین و گوشت تلخ ترین تیمهای تاریخش را داشت.پرتغال هم با کریس رونالدوی 4 سال پیش و فیگو آنقدر جذابیت ایجاد نمی کرد چون تیمهایی مثل برزیل ، ایتالیا ،آرژانتین ، فرانسه و حتی اسپانیا تیمهایی هستند که فوتبالی ها دوست دارند تیم ملی با آنها بازی کند.در این میان بازی دوستانه با آلمان در ورزشگاه آزادی را می توان یکی از آن بازیهای مورد علاقه هواداران سرسخت فوتبال دانست.آلمان تیم نسبتا خوبی داشت ، تیم ملی هم در اوج بود و از همه مهمتر بازی در ورزشگاه آزادی انجام شد.
 اما امروز اکثر خبرگزاریهای کشور خبر از انجام یک بازی فوق العاده دیگر برای تیم ملی و هوادارانش دادند و آن قطعی شدن بازی دوستانه تیم ملی با تیم ملی برزیل است.هرچند این بازی در ایران برگزار نمی شود اما حضور سلاطین سامبا در امارات متحده نیز می تواند ورزشگاهی مالامال از ایرانیها و حتی خارجی های علاقمند به فوتبال را برای انجام این بازی دوستانه فوق العاده تدارک ببیند.
مسئولان فدراسیون فوتبال ایران طی مصاحبه های گوناگون بک خبر خیلی خوب دیگر را هم داده اند و آن حضور برزیل با تمام بازیکنان مطرحش است.البته که این موضوعی دشوار است که باشگاههای اروپایی به این راحتی بازیکنان گرانقیمت خود را در اختیار تیم ملی قرار دهند اما برزیل با تیم دومش هم می تواند بهترین بازی تدارکاتی تاریخ فوتبال ایران لقب بگیرد.
 بدون تردی تیم میلی فوتبال برزیل در ایران بیشترین طرفدار فوتبال را دارد و مهمتر اینکه فوتبال ایران در آسیا با برزیل مقایسه می شود.با این وجود این فرصت خوبی است تا برزیلی های آسیا برای اولین بار در تاریخ فوتبال به مصاف برزیل اورجینال بروند که احتمالش هست ستاره هایی مانند پاتو ، روبینیو و مایکون را هم همراه داشته باشد. فوتبال ایران می تواند خود را در این بازی تدارکاتی محک خیلی خوبی بزند.
ممکن است برزیل مثل دیگر بازیهای تدارکاتی اش با تیمهای آسیایی تمام توان خود را صرف در یک بازی دوستانه صرف نکند و بیشتر به فکر پول و ساقهای بازیکنانش باشد اما می تواند تیم ملی ایران را پیش از جام ملتهای آسیا به اعتماد به نفس بالایی برساند.تیم ملی ایران برای داشتن شخصیتی بین المللی نیازمند بازیهایی اینچنین است .
نتیجه این بازی اگر حتی با شکست کم گل ایران همراه باشد بی شک از دهها پیروزی در بازی با عمان ، اردن ،ترکمنستان و حتی و ارمنستان ارزشمند تر و بدردبخور تر خواهد بود.تیم ملی ايران برای رسیدن به جایگاه شخصیتی که همیشه بدنبال آن بوده ، باید هرچه بیشتر و بیشتر از اینگونه بازیهای برگزار کند.
 امیدواریم که این بازی مثل خیلی دیگر از کارها در دقیقه نود به مشکل برنخورد تا تیم ملی را برای اولین بار در برابر پرافتخار ترین تیم فوتبال دنیا ببینیم.
 
 
 
گردآور : گروه ورزش سیمرغ 
www.seemorgh.com/sport 
منبع: goal.com