فیلم های بدشانس سینمای هالیوود! + عکس
در طول 20 سال از فیلمبرداری این فیلم، 91 نفر از 220 فردی که درگیر پروژه "فاتح" بودند، به سرطان مبتلا شدند. چهل و شش نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند: از جمله بازیگران....

فیلم هایی که فاجعه آفرین شدند: کشته شدن 46  نفر از عوامل فیلم!

ستارگان سینما، همه گونه شانس را با خود به همراه دارند. مردم از سراسر دنیا به آنها توجه می کنند. آنها لباس های طراحان مشهور را به طور رایگان بر تن می کنند. ممکن است عاشق آنجلینا جولی یا جرج کلونی باشید. بنابراین، تعجب آور نیست که عده زیادی می خواهند بازیگر شوند. بر روی کاغذ، بازیگر شدن، بهترین شغل موجود بر روی کره زمین است. امّا افراد مشهور شانس بد را نیز تجربه می کنند. ممکن است از آنها برای آخرین پروژه اویی بال، تست بازیگری گرفته شود. ممکن است مانند کامرون دیاز در یک مراسم، لباسی یکسان بر تن کنند. ممکن است چنین تصاویری از آنها در یک مجله به چاپ رسیده و آینده کاری آنها را با مشکل مواجه سازد.  

بیشتر بدانید : فیلم هایی که برای بازیگران تبدیل به کابوس شدند + عکس

اینک آخرالزمان (1979)

نمونه نهایی یک انفجار وحشتناک، به فیلمی بزرگ تبدیل شده است. "اینک آخرالزمان" ثابت می کند که یک فیلم می تواند در شرایط دیوانه کننده کار نیز جان سالم بدر ببرد. این فیلم که توسط اسطوره جنگ ویتنام، فرانسیس فورد کاپولا تولید گشته است، در اوایل سال 1976 با هاروی کیتِل به عنوان نقش اصلی، آغاز شد. تنها چند هفته پس از آغاز کار، کاپولا با کیتِل و بر سر مارتین شین دعوا راه می اندازد؛ این امر سبب می شود تا پروژه برای چند هفته متوقف گردد. شین بعدها در صحنه، دچار حمله قلبی می شود.

فیلم پردردسر کاپولا اینک آخرالزمان
فیلم پردردسر کاپولا اینک آخرالزمان

مارلون براندوی چاق بدون هشدار یا توضیحی، به طور ناگهانی وارد صحنه می شود. کاپولا مجبور می شود تا به طوری خاص از او فیلمبرداری نماید و در برخی جاها از فرد دیگری به جای او استفاده کند.

هنگامی که در اوایل تابستان سال 1977، کار اولیه فیلمبرداری به پایان می رسد، فیلم هنوز به دو سال زمان برای تدوین نیاز دارد. اکران اینک آخرالزمان در سال 1979 اتفاق می افتد. کاپولا در سال 2001، نسخه دیگری از این فیلم با 49 دقیقه اضافه شده به آن را روانه بازار می کند.

فاتح (1956)

با بازی جان وین در نقش چنگیز خان، "فاتح" از ابتدا با نگاهی بد کار خود را آغاز کرد. امّا در نهایت به کابوسی مرگبار برای هنرمندان درگیر این پروژه تبدیل می گردد.

این فیلم از صحرای یوتا به عنوان جایگزنی برای کشور مغولستان استفاده کردند. صحنه در سایت آموزشی نوادا قرار داشت، مرکز آموزش های هسته ای ایالات متحده آمریکا. دولت به تهیه کنندگان اطمینان داده بود که هیچ خطری آنها را تهدید نمی کند. امّا آنها به برخی دلایل دروغ گفتند.

فیلم سینمایی فاتح
فیلم سینمایی فاتح

در طول 20 سال از فیلمبرداری این فیلم، 91 نفر از 220 فردی که درگیر پروژه "فاتح" بودند، به سرطان مبتلا شدند. چهل و شش نفر بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند: از جمله بازیگران جان وِین، اگنیس مورهید، و سوزان هاوارد؛ همچنین کارگردان فیلم دیک پاول، جزو قربانیان بود.

به دلیل این معضل، تهیه کننده فیلم هوارد هاگز، از اکران فیلم جلوگیری کرد. سرانجام در سال 1974 فیلم در تلویزیون نمایش داده شد؛ که دیدگاه های اهانت آمیزی نیز نسبت به آن بیان شد.

کلاغ (1994)

فیلم کلاغ دوره حرفه ای بازیگری پسر بروس لی، براندون لی، را به طرز غم انگیزی کاهش می دهد. هنگامی که تولید فیلم به پایان خود نزدیک می شود، او مورد اصابت گلوله ای لاستیکی از سوی اسلحه ای می شود که ظاهرا پُر بوده است. او شدیدا آسیب دیده و در نهایت جان خود را از دست می دهد. او تنها 28 سال داشت.

فیلم سینمایی کلاغ
فیلم سینمایی کلاغ

تهیه کنندگان تصمیم می گیرند تا فیلم را دو ماه بعد و با هزینه اضافی 8 میلیون دلار به پایان برسانند. افسانه ای در این رابطه وجود دارد که ادعا می کند از مرگ لی در نسخه نهایی فیلم استفاده شده است. این امر موجب جنجال زیادی در مطبوعات شد. این شایعه کاملا دروغ است. پلیس فیلم حادثه مرگ براندون لی را ضبط و نابود کرد.

رقصنده در تاریکی (2000)

فیلمساز دانمارکی، لارس وان ترایر، خشن و دچار سادیسم است. او دوست دارد فیلم های افسرده کننده ای بسازد که در آنها، اتفاقات وحشتناکی برای مردم بیافتد. مشکل اینجاست که این فیلم ها معمولا بسیار فوق العاده هستند، بنابراین افراد بسیاری هنوز دوست دارند که با او کار کنند.

فیلم رقصنده در تاریکی
فیلم رقصنده در تاریکی

امّا این امر در مورد خواننده ایسلندی بیجورک صدق نمی کند. یک بار کار با او برای این خواننده کافی بود. رقصنده ای در تاریکی، درباره زنی است که با غرق کردن خود در دنیای موسیقی، تلاش دارد از زندگی غمناک و تاریک خود فاصله بگیرد. بیجورک، نقش اصلی و بسیار مشکل این فیلم را بازی کرد؛ هرچند در زمینه بازیگری، تجربه چندانی نداشت.

قطعا این اوّلین باری نبود که یک کارگردان و بازیگر، با یکدیگر دچار مشکل می شدند؛ امّا ماهیت بدبینی شدید موجود در این فیلم، سبب شد تا خواننده استرس زیادی را تحمل کند. این فیلم، آن چنان از لحاظ روحی بر بیجورک تاثیر گذاشت، که او قسم خورد هرگز بار دیگر بازی نکند. نقدهای موجود بر فیلم "رقصنده ای در تاریکی"، متناقض هستند؛ بسیاری آن را بهترین فیلم موزیکال دهه های اخیر می دادند، در حالیکه برخی معتقدند این فیلم تنها امید به خودکشی را در افراد تقویت می کند. در جشنواره کن، جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن به این فیلم تعلق گرفت.

من هوکابیس را دوست دارم (2004)

افراد مشهور موجود در این فیلم برای آنکه در نقش خود خوب جا بیافتند، به ستون های شایعات و مجلات زرد روی آوردند. حال بازیگران می توانند به لطف تکنولوژی های برتر و محبوبیت یوتیوپ، به تجربه های دسته اول، دست یابند.

 من هوکابیس را دوست دارم
من هوکابیس را دوست دارم 

مردی که دُن کیشوت را کشت (هرگز به پایان نرسید)

کارگردان تیری گیلیام (برزیل)، همواره آرزو داشت تا با اقتباس از داستان دُن کیشوت، فیلمی را بسازد. او با چرخشی نو در این داستان کلاسیک و دو ستاره دنیای بازیگری، ژان روچیفورت بزرگ فرانسوی در نقش دُن کیشوت و جانی دِپ که نقش جدید سانچوا پانزا را بازی می کرد. امّا این فیلم هرگز به پرده سینماها نرسید.

جانی دپ در مردی که دن کیشوت را کشت
جانی دپ در مردی که دن کیشوت را کشت

جشنی در کیتی و اِستاد (همچنین با عنوان "معشوقه ایتالیایی" نیز شناخته می شود) (1970)

بازیگران باهوش و خواهان پیشرفت هرگز در فیلم های مستهجن بازی نمی کنند. حتی اگر بعد از معروف شدن آینده شغلی شان را تحت تاثیر قرار ندهد موجب تحقیرشان خواهد شد. یک صحنه پورنو در یک فیلم برای یک بازیگر با اهداف بلندپروازانه صحنه بدشانسی محسوب می شود.

معشوقه ایتالیایی
سیلوستر استالونه معشوقه ایتالیایی

Poltergeist (روحی که اشیاء را جابجا کرده و صداهای عجیبی ایجاد می کند) (1982)

آنها این فیلم را نفرین روح می نامند. در شش سالی که بین ساخت قسمت اول این فیلم و قسمت سومش وجود داشت، چهار بازیگر اصلی آن کشته شدند.

فیلم نفرین روح
فیلم نفرین روح

دومینیک دان تنها 22 ساله بود که نامزدش او را خفه کرده و جانش را گرفت. جولیان بیک در سال 1985 و بر اثر ابتلاء به سرطان معده، جانش را از دست داد. ویل سیمپسون در سال 1987 و بر اثر نارسایی کلیوی از دنیا رفت. در نهایت، هیزر او راک، دختر کوچک بلوند که عبارت "آنها اینجا هستند!" را به جمله ای ملّی تبدیل کرد، در سال 1988 و بر اثر شوک عفونی جانش را از دست داد. او هنگام مرگ، تنها 12 سال داشت.

شهر و کشور (2001)

یکی از پر خرج ترین فیلم های تاریخ سینما، فیلم "شهر و کشور" می باشد؛ کمدی که عمیقا غیر خنده آور است و بسیاری از ستارگان سینما را درون خود جای داده است: وارین بیتی، گولدی هاوین، دیان کیتان، گَری شندلینگ، و اندی مک داویل.

فیلم شهر و کشور
فیلم شهر و کشور

فیلمبرداری این فیلم در تابستان 1998 شروع شد. امّا فیلمنامه این فیلم هرگز به پایان نرسید و سبب شد فیلم با تعویق روبه رو شود. برخی از صحنه ها نیز چند بار فیلم برداری شد و تمام این اتفاقات موجب ایجاد مشکلاتی در ساخت فیلم شد.

دنباله پلنگ صورتی (1982)

اتفاق بد این فیلم، پیش از آغاز فیلمبرداری رخ داد. پیتر سیلرز که بازرس کیلوسیو را در پنج قسمت پیشین طراحی کرده بود، بر اثر حمله قلبی جانش را از دست داد. امّا با وجود چنین تراژدی، این فیلم ساخته شد. کارگردان قدیمی بلیک ادوارز، به این دیدگاه رسید که بخش هایی از قسمت های قبل را با یکدیگر ترکیب نماید و نوعی کلیپ برای یادبود پیتر سیلرز بسازد.

دنباله پلنگ صورتی
دنباله پلنگ صورتی

این فیلم به شدّت مورد حمله منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. "دنباله پلنگ صورتی"، آخرین فیلم از سیلرز می باشد. این فیلم هرگز نباید ساخته می شد و افراد درگیر ساخت این فیلم، شایسته رفتار بهتری بودند.

 

بیشتر بدانید : 6 فیلم مهم تاریخ سینما؛ این بار پای مرگ و زندگی در میان است!!

بیشتر بدانید : خطرناک‌ترین فیلمهای دنیا!! +تصویر

بیشتر بدانید : 16 بازیگر هالیوود که آخرین فیلم خودشان را ندیدند! (+عکس)

 

تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture   
اختصاصی سیمرغ