او در سن 60 سالگی بلندپرواز و بی پروا است. درباره الهام بخشی صحبت می‌کند. او زنی بی پروا است که خیلی راحت حرف می‌زند: من چاق ترین بازیگر زنی هستم که شما تابحال دیده اید!

 خصوصیات مریل استریپ بازیگر دوست داشتنی

 او از خودش می‌گوید. او خودش را چاق ترین بازیگری می‌داند که تا بحال دیده اید و...

آیا شما می‌توانید مریل استریپ را دوست نداشته باشید؟ در اینجا ما دلایلمان را برای شما می‌آوریم و بعد قضاوت با شماست.
1- او واقعا فردی خودشناس و فروتن به نظر می‌رسد. این بازیگر که بارها نامزد اسکار شده و نیز نامزد گلدن گلاب برای فیلم‌های «جولی و جولیا» و «این پیچیده است» درواقع به جای تعریف کردن از خود بر ضد خودش حرف می‌زند. او بسیار فروتنانه می‌گوید من بیشتر از اینکه یک بازیگر زن ‌هالیوود باشم خودم را به عنوان طرفدار مادر ترزا می‌شناسم.

بیشتر بدانید : 10 نقش به‌یادماندنی مریل استریپ بازیگر برنده اسکار 2012 (+عکس)

2- او در سن 60 سالگی بلندپرواز و بی پروا است. درباره الهام بخشی صحبت می‌کند. او زنی بی‌پروا است که خیلی راحت حرف می‌زند: من چاق ترین بازیگر زنی هستم که شما تابحال دیده اید! زیرا من نسبت به اندامم بی توجهم.
 

3- در سنی که بیشتر بازیگران زن موفق‌ هالیوود دیگر به شخصیت خود، مجموعه جواهراتشان و یا امیدهایشان برای ظاهر شدن در فیلم‌ها کمتر توجه می‌کنند. مریل استریپ هنوز یکی از شگفتی‌های باکس آفیس است. او یک لحظه در فیلم «شک» در نقش راهبه ظاهر می‌شود و بار دیگر با بی پروایی در ماما میا آواز می‌خواند و دلفریبی می‌کند. حالا می‌توانیم در مورد جولیا صحبت کنیم؟ کدام بازیگر دیگر می‌تواند چنین صدای ممتاز و روحیه بالایی داشته باشد؟ و واقعا در زمانه ای که بازیگران دیگر به ندرت فیلم‌های خوبشان به عدد بیست می‌رسد، چه کسی را می‌توانیم به جز او شایسته نقش‌های رمانتیک بدانیم؟
 

4- او در زمینه مدیریت کردن شغلش بسیار باهوش است. یکی از دلایلی که او هنوز یکی از بزرگ ترین‌های باکس آفیس محسوب می‌شود این است که نقش‌هایش را با دقت انتخاب می‌کند.
 

5- او زنی زیباست، اما نه به شکلی که زن‌های دیگر ازش متنفر باشند! اولین باری که من مریل استریپ را روی صحنه دیدم در حال رقصیدن و در فیلم شکارچی گوزن بود با چهره ای جالب توجه، بینی کمی ‌خمیده و چشم‌هایی کمی ‌ریز.. و اما پوست و مویی دلربا و جذاب و لبخندهایی زیبا.
 

6- او نسبت به دیگر بازیگران زن‌ هالیوود بخشنده و مهربان است.  و گفته شده او بعضی وقتها از یک کار کنار کشیده تا راه را برای بازیگران جوان تر باز کند. بله، من می‌دانم، چرا او نباید بخشنده باشد، از آنجا که جایگاه بالایی در‌ هالیوود دارد، و اما چند نفر دیگر برای اینکه مهربان باشند از خودشان چشم پوشی کرده اند؟

فقط یک مثال برایتان می‌آوریم: January Jones، بازیگر زن برنده امی‌ که نقش زنی نیمه دیوانه را در برنامه تلویزیونی «مرد دیوانه» بازی کرد تعریف می‌کند که به تازگی با مریل استریپ در بازار‌ هارپر روبرو شده است، او به استریپ می‌گوید که من یکی از طرفدارانتان هستم. همان موقع این بازیگر دوست داشتنی او را می‌بیند و با خوشحالی به او می‌گوید: «وای خدای من! من عاشق شما هستم، دختر من الان در بیمارستان است و حاضر است هر کاری بکند تا بتواند قسمت جدید «مرد دیوانه» را تماشا کند. ما این برنامه را خیلی دوست داریم و بخصوص عاشق شما هستیم.. جونز که خودش بسیار حیرت کرده بود می‌گوید: «این اتفاق خیلی خارق العاده و عجیب بود. منظورم این است اصلا فکر نمی‌کردم بازیگری که در «انتخاب سوفی» بازی کرده به یک برنامه تلویزیونی علاقه نشان دهد».

شاید هم این مهربانی او از رگه‌های مادرانه اش نشات بگیرد. او چهار فرزند دارد و اصلا ذره ای از هم پاشیدگی‌های زندگی‌های ‌هالیوودی در زندگی او وجود ندارد. 31 سال است که او زندگی خانوداگی شاد و خصوصی خودش را دارد.
با این اوصاف شما بگویید آیا می‌شود مریل استریپ را دوست نداشت؟ زنی که شاید خیلی‌ها دوست داشته باشند جای او باشند....

 

بیشتر بدانید : مریل استریپ زنی برای تمامی فصول! +عکس

بیشتر بدانید : درباره مریل استریپ، بانوی بی‌نقص

بیشتر بدانید : بیوگرافی مریل استریپ + عکس های وی در جوانی

بیشتر بدانید : رتبه بندی فیلم های مریل استریپ از بدترین تا بهترین!


تهیه و ترجمه: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ/ مریم محبعلی نژاد
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ