امین زندگانی
جمعه شب پانزدهم مهرماه، سالن تئاتر مرکزی شهر، مملو از تماشاگران و علاقه‌مندانی بود که منتظر نواخته شدن نغمه‌های دلنشین از موسیقی فاخر و همچنین محلی ایرانی بودند....
                                                         
 
 
هفته فرهنگی ایران در روسیه با برنامه‌هایی در سن پترزبورگ و با حضور پرویز شیخ طادی، امین زندگانی و الهام حمیدی، کارگردان و دو بازیگر سینما ادامه یافت.
به گزارش خبرنگار مهر در مسکو، در ادامه هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه که از تاریخ دهم مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران  در مسکو گشایش یافته بود، در سن پترزبورگ پایتخت روسیه و مردم فرهنگ‌دوست این کشور نیز میزبان گروه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشورمان بودند.

در این رویداد بزرگ فرهنگی، گروه موسیقی سنتی تیام، به سرپرستی استاد‌ هادی منتظری و گروه نمایشی آئینی آلاله کاشمر به سرپرستی حسین رضایی و همچنین پرویز شیخ طادی، کارگردان فیلم «روزهای زندگی» و برخی از بازیگران عرصه سینما همچون امین زندگانی و الهام حمیدی در این هفته فرهنگی در سن پترزبورگ حاضر بوده و در میان استقبال چشمگیر مردم این شهر، گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن غنی و فاخر ایرانی را به نمایش گذاشتند.

جمعه شب پانزدهم مهرماه، سالن تئاتر مرکزی شهر، مملو از تماشاگران و علاقه‌مندانی بود که منتظر نواخته شدن نغمه‌های دلنشین از موسیقی فاخر و همچنین محلی  ایرانی بودند. این مراسم با نواخته شدن سرود ملی دو کشور آغاز و در ادامه گروه موسیقی تیام، با اجرای قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی، تماشاگران را به وجد آورد که با استقبال و تشویق فراوان تماشاگران و علاقه‌مندان مواجه شد. در ادامه به خاطر درخواست تماشاگران قطعه‌ای دیگر نیز اجرا شد و گروه نمایشی آئینی آلاله کاشمر با اجرای برنامه‌های نمایش ائینی و موسیقی محلی و حرکات موزون با چوب، گوشه‌های از آداب و رسوم و موسیقی محلی نواحی ایران را به نمایش گذاشتند.
در این برنامه نماهنگی از معرفی جذابیت‌های ایران پخش شد.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
  
منبع: mehrnews.com

مطالب پیشنهادی:
انتقاد تند رضا رشیدپور از عزت ا.. ضرغامی!!
زنان اکشن کار در سینمای ایران +عکس
عکس: چهره باورنکردنی از ابوالفضل پورعرب!!
دیدار با هما روستا در خانه‌ای بدون حمید سمندریان
كلمات جمشید مشایخی با یاد حمید سمندریان ناتمام ماند +عکس