فیلمنامه این کار شش داستان غیرمرتبط را به گونه ای فلسفی به هم ربط می دهد...


 درام رازآمیز «اطلس ابر» تازه ترین حضور سینمایی «تام هنکس» است؛ فیلمی که کارگردانی آن به طور مشترک توسط «تام تیکور» و «اندی واچوسکی» و «لانا واچوسکی» انجام شده است. فیلمنامه این کار براساس رمانی از «دیوید میچل» نوشته شده و شش داستان غیرمرتبط را به گونه ای فلسفی به هم ربط می دهد. داستان کامل «اطلس ابر» را در ادامه می خوانید:

اطلس ابر
Cloud Atlas

کارگردان: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی
فیلمنامه: تام تیکوِر، اندی واچوسکی، لانا واچوسکی براساس رمانی از دیوید میچل 
بازیگران: تام هنکس، هالی بری، هیو گرانت، جیم برودبنت، هوگو ویوینگ، جیم استارجِس، دونا بائی، بِن ویشاو، کیث دیوید، جیمز دی آرکی
مدت: 172 دقیقه
محصول 2012 آلمان، آمریکا، هنگ کنگ و سنگاپور
سیناپس فیلم
روایتی از شش داستان مرتبط و در هم آمیخته که به لحاظ بازه زمانی در دوران مختلفی به تصویر درمی آیند از سالها پیش در قرن نوزدهم گرفته تا دنیایی پساآخرالزمانی در آینده!
داستان اول: حوالی سال 1849 میلادی، «آدام اِوینگ»(با بازی جیم استارجِس) یک حقوقدان آمریکایی اهل سانفرانسیسکو برای انجام یک معامله تجاری مربوط به پدر همسرش به جزیره چاثام واقع در اقیانوس آرام می رود. در این مسیر وی با «دکتر هنری گاز»(با بازی تام هنکس) آشنا می شود؛ هنری برای درمان کرمی انگلی که در حال تغذیه از مغز آدام است، درمانی ارائه می کند. آدام در این جزیره با مردمان قبیله موریوری آشنا می شود که اغلب به عنوان برده برای سفیدپوستان به کار مشغول هستند. یکی از این بردگان بعد از تحمل تازیانه های اربابانش به کشتی آدام پناهنده شده و آدام هم او را در نقطه ای از کشتی پنهان می کند.



داستان دوم: حوالی سال 1936 و جایی در ادینبورگ اسکاتلند، یک موزیسین انگلیسی فقیر به نام «رابرت فِرابیشِر»(با بازی بن ویشاو) مجبور می شود که به عنوان دستیار برای یک آهنگساز مشهور به کار مشغول شود. این فرصت شغلی سبب ساز آن می گردد که رابرت بتواند شاهکار موسیقایی خود که «شش گانه اطلس ابر» نام دارد را خلق کند.



داستان سوم: سال 1975 و در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا «لوئیزا رِی»(با بازی هالی بری) که یک روزنامه نگار است برای نوشتن داستانی درباره نیروگاه هسته ای اعزام می شود. این روزنامه نگار زن با یک فیزیکدان هسته ای به نام «سیکسمیث»(با بازی جیمز دی آرکی) دیدار کرده و این فیزیکدان می کوشد درباره میزان ایمنی نیروگاه هسته ای مطالبی را در اختیار لوئیزا قرار دهد.



داستان چهارم: سال 2012 و در بریتانیای کبیر، یک ناشر 65 ساله به نام «تیموثی کاوِندیش»(با بازی جیم برودبنت) بعد از فرار از عوامل یک مولف تبهکار زندانی به میل و اراده خودش در یک آسایشگاه سالمندان بستری می شود.



داستان پنجم: قرن 22 و در نئوسئول کره یک موجود روباتیک به نام «سونمی 451»(با بازی دونا بائی) که در یک رستوران فست فود به کار مشغول است بعد از اعتراضاتی که نسبت به جامعه دیکتاتوری که منشأ خلق اش بوده رواداشته قبل از اعدام، محاکمه می شود.



داستان ششم: در دورانی پساآخرالزمانی و در جزیره ای زیبا بعد از آن که مقدار بسیار زیادی از انسانها می میرند یک مرد به نام «زاکاری»(با بازی تام هنکس) یک زندگی بدوی را تجربه می کند. زاکاری بعد از آشنایی با «مِرونیم»(با بازی هالی بری) که موجودی برآمده از مدرنترین تکنولوژیها است به دنبال یافتن «اطلس ابر» می رود؛ یک پایگاه مرزی و ایستگاه مخابراتی که بتوان از آن برای یافتن سایر انسانهای زمین و یا موجودات فضا استفاده کرد.





 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ

www.seemorgh.com
منبع :inn.ir




مطالب پیشنهادی :
"کیکو فارکاس "طراح گرافیست معروف برزیل
حالا حالا ها خیال ندارم برای بازی در یک فیلم رژیم بگیرم.
سراب سریالهای ماهواره، دوبله ساعتی سه هزار تومان
نیوشا ضیغمی :قصه خوب باعث بازگشتم به تلویزیون شد
ژولیت بینوش معلم هنر می شود