جای نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2013 خالی خواهد بود...

رییس بخش فیلم‌های خارجی آکادمی اسکار نسبت به حضور نیافتن نماینده‌ای از سینمای ایران در این دوره از جوایز ابراز تاسف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «بروس دیویس»، رییس کمیته فیلم‌های غیرانگلیسی آکادمی اسکار در گفت‌وگو با نشریه ورایتی اعلام کرد، جای نماینده سینمای ایران در جوایز اسکار 2013 خالی خواهد بود.

فیلم «یک حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی که به عنوان نماینده سینمای ایران برای حضور در جوایز اسکار 2013 انتخاب شده بود، از سوی مسوولان در اعتراض به ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) در هالیوود از رقابت در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی خارج شد.

این در حالی بود که سال گذشته سینمای ایران با فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی برای اولین‌بار موفق به کسب جایزه از آکادمی اسکار شد.

«بروس دیویس» رییس کمیته فیلم‌های خارجی آکادمی اسکار در همین رابطه گفت: مطمئنا ما از این مساله متاسفیم، چون قهرمان دوره‌ی قبل جوایز باید بازمی‌گشت و از عنوان خود دفاع می‌کرد. گرچه به لحاظ سبک فیلمسازی این دو اثر با یکدیگر متفاوت هستند، اما بسیار ناراحت‌کننده است که از ایران فیلمی حضور ندارد. هرچند این تقصیر سازندگان فیلم نیست. ما می‌خواهیم دنیایی داشته باشیم که موضوعات هنری تحت تاثیر مسایل سیاسی قرار نمی‌گیرد.

امسال تعداد کشورهای حاضر در بخش خارجی هشتاد‌وپنجمین دوره‌ی جوایز سینمایی اسکار به 71 کشور رسید که این عدد حاکی از بیشترین حضور کشورها در تمام ادوار این رویداد سینمایی است.

پنج نامزد نهایی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی 2013 روز دهم ژانویه معرفی می‌شوند و برنده‌ی نهایی نیز روز 24 فوریه طی مراسمی در «دالبی تیتر» هالیوود مشخص می‌شود.



 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com
منبع : isna.ir



مطالب پیشنهادی :
"کیکو فارکاس "طراح گرافیست معروف برزیل
حالا حالا ها خیال ندارم برای بازی در یک فیلم رژیم بگیرم.
سراب سریالهای ماهواره، دوبله ساعتی سه هزار تومان
نیوشا ضیغمی :قصه خوب باعث بازگشتم به تلویزیون شد
ژولیت بینوش معلم هنر می شود