دریافت جایزه از جشنواره معتبر لهستانی توسط فیلمبردار ایرانی
تورج اصلانی جایزه قورباغه برنزی بیستمین جشنواره بین‌المللی هنر فیلمبرداری پلوس کمرایمیج در لهستان را دریافت کرد.
 
به گزارش خبرآنلاین، برندگان این دوره پلوس کمرایمیج که جشنواره تخصصی و پیشتاز ویژه فیلمبرداران سینماست، شنبه شب در شهر بیدگوش در لهستان معرفی شدند.
 

هیئت داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره به ریاست جوئل شوماخر کارگردان آمریکایی و سازنده فیلم‌هایی چون «سقوط»، «موکل»، «همیشه بتمن» و «باجه تلفن»، جایزه سوم یا جایزه قورباغه برنزی این بخش را به تورج اصلانی فیلمبردار فیلم «فصل کرگدن» ساخته بهمن قبادی تولید مشترک کردستان عراق و ترکیه اعطاء کرد.
 

اصلانی پیش از این برای «فصل کرگدن» در شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین جایزه بهترین فیلمبرداری را برد و در ششمین دوره جوایز سالانه اسکرین آسیا پاسیفیک نیز جایزه بهترین دستاورد فیلمبرداری را گرفت.
 

اصلانی پس از دریافت جایزه قورباغه برنزی این جایزه را به ویتوریو استورارو و داریوش خنجی دو فیلمبردار صاحبنام سینما تقدیم کرد.
 

او در بخش مسابقه اصلی پلوس کمرایمیج برای «بغض» ساخته رضا درمیشیان از ایران هم نامزد دریافت جایزه بود.
 

جایزه اصلی یا جایزه قورباغه طلایی به نیکلاس بولداک برای فیلم «جادوگر جنگ» ساخته کیم نگوین از کانادا اعطاء‌ شد و ایو کاپ و کارولین شامپتیه برای «ماشین‌های مقدس» به کارگردانی لیوس کاراکس تولید مشترک آلمان و فرانسه جایزه قورباغه نقره‌ای را دریافت کردند.
 

در مجموع 15 فیلم در بخش مسابقه اصلی برای دریافت جایزه قورباغه طلایی رقابت کردند که در میان آن‌ها فیلم‌های مطرح چون «اطلس ابر»‌ به کارگردانی توم تیکور، اندی واچوسکی و لانا واچوسکی، «جانوران محیط وحش جنوب» ساخته بن زیتلین، «مرشد» به کارگردانی پل تامس اندرسن و «آرگو» ساخته بن افلک حضور داشتند.
 

بیستمین جشنواره بین‌المللی هنر فیلمبرداری پلوس کمرایمیج 24 نوامبر تا 1 دسامبر برگزار شد. دیوید فینچر فیلمساز آمریکایی در جشنواره امسال جایزه یک عمر دستاورد را دریافت کرد.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:khabaronline.ir


مطالب پیشنهادی:
تفکیک جنسیتی حتی از پشت تلفن !
پایان «راستش را بگو» چه خواهد شد؟
«زمستان» در تالار مولوی
آخرین فیلم تام کروز+ تصاویر پشت صحنه
گفتگوی پر سر و صدای وحید جلیلی درباره "من مادر هستم"