شعبه‌ای از موزه «لوور»  ساخته شد!
موزه لوور در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه به عنوان یکی از پنج موزه برتر جهان از نظر در اختیار داشتن آثار تاریخی و هنری منحصر به فرد، در سال 2011 میزبان حدود 9 میلیون بازدید‌کننده بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یک شعبه از موزه «لوور» در یک شهر معدنی دورافتاده در فرانسه طی مراسم باشکوهی با حضور «فرانسوا هولاند»، رئیس جمهور این کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این موزه با هزینه‌ 150 میلیون یورویی توسط یک شرکت ژاپنی طی هشت سال در شهر کوچک «لنس» در شمال فرانسه در نزدیکی مرز این کشور با بلژیک ساخته شده و پیش‌بینی می‌شود سالانه 700 هزار نفر از 200 اثر تاریخی و هنری به نمایش درآمده دیدن کنند.

افتتاح شعبه‌ای از موزه لوور در شهر لنس در شرایطی اتفاق افتاد که در روزهای پایانی سال 2011 اعلام شد که فاز نخست موزه «لوور صحرا» در شهر «ابوظبی» امارات در ماه‌های پایانی سال 2013 گشایش می‌یابد.

در ژانویه 2008، مسؤولان موزه‌ لوور از توافق‌نامه‌ 30 ساله به ارزش 515 میلیون دلار برای نمایش بخشی از آثار این موزه در موزه‌ای تحت عنوان لوور صحرا خبر دادند.

طبق قرار‌دادی که بین دولت امارات و موزه‌ لوور بسته شده، یک موزه‌ مدرن در زمینی به مساحت 260 هزار فوت مربع براساس طرحی از معمار فرانسوی، «جین نوول» در ابوظبی ساخته می‌شود و بخشی از آثار تاریخی موزه‌ لوور پاریس در لوور صحرا به‌نمایش درمی‌آیند.

قرار است برای 30 سال نمایش بخشی از آثار هنری موزه‌ی لوور پاریس در موزه‌ی لوور صحرا در شهر ابوظبی، 525 میلیون دلار ازسوی امارات به دولت فرانسه پرداخت شود.

موزه لوور در شهر زیبای پاریس، پایتخت فرانسه به عنوان یکی از پنج موزه برتر جهان از نظر در اختیار داشتن آثار تاریخی و هنری منحصر به فرد، در سال 2011 میزبان حدود 9 میلیون بازدید‌کننده بود.

در این موزه که طی سال‌های اخیر عنوان پربازدیدترین موزه‌ جهان را به خود اختصاص داده، بیش از ۳۵ هزار اثر تاریخی و هنری در هشت بخش مختلف به نمایش درآمده است. از آثار تاریخی شاخص موزه‌ی لوور می‌توان به «لوح حمورابی» و تابلوی «مونالیزا» اشاره کرد.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی:
نقش جدید لیلا حاتمی برای حضور در جشنواره فیلم فجر
عوامل "محمد (ص)" برای فیلمبرداری و مراحل فنی به کدام کشورها سفر خواهند کرد؟
فریبرز عرب نیا امروز سرصحنه «چ» حاضر شد؟
ضربه «فارسی‌وان» از حمله مغول و سوزاندن کتابخانه ها سهمگین‌تر است
با شمس الدین غازی, پرفروش ترین هنرمند سال 90 آشنا شوید