بعضی وقتها از آهنگ سکوت بدم می‌آید، می‌ترسم، حرصم می‌گیرد آخر چرا باید یک آهنگ باعث شود من اینقدر در ساخت کارهای بعدی‌ام مراقب باشم.

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، « محسن یگانه » خواننده و آهنگساز بامداد چهارشنبه 22 آذر ماه، پس از گذشت سه سال با حضور در برنامه « اینجا شب نیست » در شبکه رادیویی جوان، سکوت رسانه‌ای خود را شکست و صحبت‌های جالبی را در مورد ورود به عرصه موسیقی و آثارش گفت که بخشی از این سخنان در ادامه می‌آید:

بنابراین گزارش یگانه در پاسخ به این سؤال که چه زمانی متوجه شدید که صدایتان برای خوانندگی خوب است و به عرصه موسیقی ورود کردید، گفت: در دوران ابتدایی به مسابقات فرهنگی هنری می‌رفتم و به صورت حرفه‌ای قاری قرآن بودم و البته گروه سرود هم بود، بعد از آن هم وارد وادی تئاتر شدم و بازیگر خوبی بودم البته فعالیت‌هایم بعد از دبیرستان به همین جا ختم شد، چون ماجرای کنکور پیش آمد و کمی از آن فاصله گرفتم، اما شروع فعالیت موسیقی من وقتی بود که یک گیتار خریدم.

وی ادامه داد: باید بگویم در طول همه 10 سالی که موسیقی کار می‌کنم از لحظه اول که گیتار را خریدم، فقط 6 جلسه به کلاس آموزش رفتم و یک بار هم چند سال پیش به جلسه‌ای دیگر. یعنی برای هیچ چیز تنظیم، سرودن ترانه، ساختن ملودی و حتی ضبط ترانه‌ها آموزشی ندیدم تک تک اینها را با تجربه به دست آوردم البته به خاطر همین یاد گرفتن از طریق تجربه خیلی عقب ماندم، اما خب بعضی وقت‌ها شرایط مادی آدم اجازه نمی‌دهد. من حتی یادم هست زمان آنقدر کامپیوتر نداشتم که بعد از آن در طول 3 الی 4 سال 11 لب‌تاپ خریدم.

 تو این وسط با یک گیتار چه می‌کنی؟
این موسیقیدان درباره اینکه آیا خانواده با ورود شما به عرصه موسیقی موافق بودند یا مخالف؟ گفت: خانواده با این تصمیم من مشکل داشتند چرا که من بچه درس خوانی نبودم و می‌دانستم که اگر درس بخوانم موفق می‌شوم. خواهر من الان فوق تخصص می‌خواند یکی از خواهرهای دیگر من هم دندانپزشک است مادرم هم استاد دانشگاه و به خاطر همین می‌گفتند تو این وسط با یک گیتار چه می‌کنی؟! اما بالاخره موفق شدم و همه  اینها گذشت.

وی در ادامه در مورد انتشار اولین آلبوم خود گفت: بعد از اینکه دانشگاه را در ترم 6 مهندسی صنایع ترک کردم تا انتشار اولین آلبومم دو سال طول کشید، نفس‌های بی‌هدف با بازسازی دوباره آهنگ‌هایی که قبلا از من پخش شده بود برعکس آن چیزی که فکر می‌کردم نتیجه‌ای بسیار بسیار خوبی داد شاید به این دلیل که شعر، ملودی و تنظیمات آن بسیار یکدست بود و من به فکر حرفه‌ای بودن یا بازخورد آن در بین مخاطبان نبودم.

 
گرفتن CD اولین آلبومم را تا عمر دارم، فراموش نمی‌کنم
یگانه در ادامه صحبت‌های خود بیان داشت: نکته جالب دیگر این است که اولین بار که CD آلبومم را گرفتن روی سن در کنسرت کیش بودم، آقای عرب‌شاهی CD اولین آلبومم را دادند و این لحظه را تا وقتی که زنده‌ام فراموش نمی‌کنم.

وی در پاسخ به توضیح اختلافش با فرزاد فرزین گفت: اختلاف ما از سر آهنگ این سکوت نبود و خیلی دورتر از این حرفها بود. شخصی باعث کلاهبرداری از من شد فرزاد فرزین هم از این قضیه جدا نبود یعنی او هم در این ماجرا قربانی شد.

 
بعضی وقت‌ها از آهنگ «سکوت» بدم می‌آید!
بعضی وقتها از آهنگ سکوت بدم می‌آید، می‌ترسم، حرصم می‌گیرد آخر چرا باید یک آهنگ باعث شود من اینقدر در ساخت کارهای بعدی‌ام مراقب باشم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: زمانی در جاده با سرعت زیاد رانندگی می‌کردم پلیس جلوی مرا گرفت و جریمه‌ام کرد وقتی اسمم را دید بعد از اینکه برگه جریمه را به من داد گفت یکی از CD های آلبومت را به من بده.

یگانه در پاسخ به اینکه غم زندگی‌ات چیست؟ گفت: برای من اول، زمان مهمتر از همه است اینکه به راحتی می‌گذرد و پس از آن از دست دادن عزیزی که جایش همیشه خالی است.

 خداحافظی نمی‌کنم
وی در پایان صحبت‌هایش گفت: بعد از بعد از 3 آلبوم که از من پخش شد بعد از این تک آهنگ کار می‌کنم مطمئن باشید، حباب آلبوم آخرم است، خداحافظی نمی‌کنم اما دیگر آلبوم انتشار نمی‌دهم شاید به این دلیل که من زیادی برای کارهایم وقت می‌گذارم همین الان هم 6 ماه طول می‌کشد که کار روزمره‌ام برگردد.



گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com
 


مطالب پیشنهادی :
باز هم«آلیس» به «سرزمین عجایب» باز می گردد؟
«من مادر هستم» در حین اکران در سینما اصلاح خواهد شد!!

مهراوه شریفی نیا بر بالین مادری قهرمان
در سریال سربداران، علی نصیریان از صدای کدام روحانی کمک گرفت؟
به مناسبت هشتاد و هفتمین سالروز تولد احمد شاملو