بازگشت ابوالفضل پورعرب به سینما
هنوز حضور این فیلم در بخش‌های اصلی جشنواره قطعی نیست اما در صورت پذیرش، می‌تواند در حکم بازگشت پورعرب به پرده سینماها باشد و...

ابوالفضل پورعرب همان ستاره محبوب سال‌های نه‌چندان دور سینماست که در اتفاقی نادر چندی پیش شوخی تلخ درگذشتش تیتر یک بسیاری از رسانه‌ها را از آن خود کرد. غرض از این یادآوری، زنده کردن آن حاشیه‌ها نیست اما شاید جالب باشد بدانید پورعرب همین امسال و پس از سال‌ها دوری از جشنواره فجر احتمالاً با فیلم "پر سیاوشون" در جشنواره فجر امسال حضور خواهد داشت.

البته "پر سیاوشون" ابتدا به‌عنوان تله‌فیلم به کارگردانی مجتبی بیطرفان مقابل دوربین رفته بود و طبیعتاً به‌دلیل حذف بخش دیجیتال امکان حضور در جشنواره را نداشت اما پر کردن فرم جشنواره توسط عوامل فیلم می‌تواند نشان‌دهنده دورخیز آن‌ها برای کسب پروانه 35 میلیمتری برای اکران فیلمشان باشد.

"پر سیاوشون" داستان زندگی پدر و دختری است که برای تحقیق در مورد گیاه پر سیاوشون به میمند شیراز سفر می‌کنند و در آن‌جا اتفاقات مختلفی برایشان رخ می‌دهد. در کنار ابوالفضل پورعرب بازیگرانی چون سیاوش طهمورث، عباس جمشیدی‌فر، شقایق نوروزی، مرتضی ضرابی و... در این فیلم بازی می‌کنند.

هنوز حضور این فیلم در بخش‌های اصلی جشنواره قطعی نیست اما در صورت پذیرش، می‌تواند در حکم بازگشت پورعرب به پرده سینماها باشد. آخرین حضور پورعرب در جشنواره فیلم فجر فیلم پرحاشیه "زم‌هریر" بود که تا به امروز هم فرصت اکران عمومی هم پیدا نکرده‌است.




گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com


مطالب پیشنهادی:
80 ضربه شلاق برای مجری معروف صدا و سیما
یک بازیگر قدیمی سینمای ایران درگذشت
حکم انتصاب سرپرست دانشگاه صدا و سيمای جمهوری اسلامی ایران
خوشحالم که در سوگ از دست رفتن شکوفاترین بخش سینما حضور داشتم !
خالق "هابیت" و "ارباب حلقه ها" 120 ساله شد