«تن تن و راز قصر مونداس» اولین تئاتر برگرفته شده از این داستان مصور است که قرار است نقش پروفسور تورنسل را در آن صداپیشه جیگر بازی کند که....

 
کاظم سیاحی نقش کاراکتر محبوب مجموعه داستان‌های تن تن، یعنی پروفسور تورنسل را در نمایش تن تن و راز قصر مونداس بازی می‌کند. سیاحی به دلیل صداپیشگی در نقش جیگر در مجموعه‌ی کلاه قرمزی شهرت دارد.

به گزارش روابط عمومی این نمایش آروند دشت‌آرای با انتخاب این نمایشنامه به نویسندگی محمد چرم‌شیر قصد دارد تا اجرای متفاوتی از این داستان مهم تصویری داشته باشد. «تن تن و راز قصر مونداس» اولین تئاتر برگرفته شده از این داستان مصور است.

تن تن توانست جذابترین، زیبا ترین و در عین حال پر فروش‌ترین مجموعه کتاب‌‌های مصور قرن بیستم در دنیا باشد. در سال ۱۹۳۰ اولین داستان از این مجموعه فرار از شوروی بصورت سیاه و سفید چاپ شد . ۸ کتاب دیگر این مجموعه نیز در ابتدا بصورت سیاه و سفید به چاپ رسیدند و سپس در سال‌های ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۵رنگی شدند. قهرمان اصلی داستان‌ها «تن تن» خبرنگاری است زیرك و ماجراجو كه با كمك سگ وفادار خود «میلو» به گوشه و كنار دنیا سفر می‌كند، در مسائل پیچیده و مشكوك كنجكاوی می‌كند و به كشف حقایق می‌پردازد.

گروه هنرهای اجرایی ویرگول، تئاتر «تن تن و راز قصر مونداس» را برای اجرا اوایل بهمن‌ماه سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر آماده می‌کنند.




گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com


مطالب پیشنهادی:
بازگشت ابوالفضل پورعرب به سینما
پرکار‌ترین بازیگران زن و مرد جشنواره سی و یکم
یکی از شخصیت‌های فیلم "آرگو" در دنیای واقعی، درگذشت
این سریال ها را نبینید!
آیا "برج آزادی" فرو می ریزد؟ +video مستند