«احمد امید» در این گفت‌وگو می‌‌گوید: «شاه سلجوقی مولانا و شمس تبریزی را به میهمانی‌ای دعوت كرد. سر سفره‌ شام، مولانا كنار...
 
وی در ادامه‌ ادعای خود بر كشف این راز می‌گوید: «شمس پس از سال‌ها به قونیه بازگشت اما نتوانست این بار از آنجا فرار كند و به قتل رسید.»
«احمد امید» نویسنده ترك رمان‌های جنایی به تازگی كتابی منتشر و ادعا كرده كه سرنخ‌هایی را از راز هفتصد ساله‌ قتل «شمس تبریزی» كشف كرده است.
 آثار این جنایی‌نویس تركیه‌ای به بیش از ده زبان دنیا ترجمه شده و وی در كتاب جدید خود به نام «در مخفی» به نكات تازه‌ای درباره‌ ارتباط معنوی «مولانا» و «شمس تبریزی» اشاره كرده است.
روزنامه «هریت» چاپ تركیه در این باره نوشته است كه راز مرگ «شمس تبریزی» بیش از هفتصد سال است، كه پنهان مانده و پرده از راز آن برداشته نشده است.
«احمد امید» نویسنده «در مخفی» در گفت‌وگو با این روزنامه‌ مدعی شد كه این راز را حل كرده است.
«احمد امید» در این گفت‌وگو می‌‌گوید: «شاه سلجوقی مولانا و شمس تبریزی را به میهمانی‌ای دعوت كرد. سر سفره‌ شام، مولانا كنار استاد خود شمس تبریزی نشست و از فردای آن روز عرصه بر شمس تبریزی تنگ شد تا آنكه در نهایت از قونیه فرار كرد و به سوریه رفت.»
وی در ادامه‌ ادعای خود بر كشف این راز می‌گوید: «شمس پس از سال‌ها به قونیه بازگشت اما نتوانست این بار از آنجا فرار كند و به قتل رسید.»
در قونیه مزاری منصوب به شمس تبریزی هست كه مورخان می‌گویند این مزار مربوط به ناپسری مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است و مزار واقعی شمس در خوی قرار دارد.
«احمد امید» گروهی به نام «قدرت پنهان» وابسته به پادشاه «سلجوقی» را عاملان قتل «شمس تبریزی» اعلام می‌كند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: عصر ایران