پیام آور صلح به ایران: پدرم نصیحت کرد به اینجا نیایم
دوچرخه سوار ایتالیایی گفت: برخلاف تبلیغاتی که شنیده بودم ؛ ایران را از همه کشورها آرام تر و مردمانش را صمیمی تر یافتم و برهمین اساس تاکنون چندین بار سفرهایم را به ایران تکرار کردم.
 ˈفائوستا فاچینیˈ دوچرخه سوار ایتالیایی گفت: به 13 کشور جهان از جمله ایران با دوچرخه سفر کرده ام اما هیچ کشوری را به اندازه ایران باصفا و صمیمیت نیافتم موضوعی که برای من کم نظیر بوده است.
 
ˈفائوستا فاچینیˈ چهارشنبه در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان د افزود: اولین باری که می خواستم به ایران بیایم پدرم بسیار برای من نگران بود و سعی کرد مرا منصرف کند اما بعدا در ایران در تماس تلفنی به وی گفتم که هیچ وقت به این راحتی نبوده ام و در تهران دوستی صمیمی پیدا کرده ام که در تمام عمرم چنین دوست خوبی نداشته ام.
 
وی گفت: برخلاف تبلیغاتی که شنیده بودم ؛ ایران را از همه کشورها آرام تر و مردمانش را صمیمی تر یافتم و برهمین اساس تاکنون چندین بار سفرهایم را به ایران تکرار کردم.
 
فاچینی تصریح کرد: مردم ایران در همه نقاط این کشور بزرگ با من رفتاری صمیمانه و دوستانه داشتند موضوعی که بر تبلیغات دروغین خط بطلان زد.
 
دوچرخه سوار ایتالیایی گفت: ایران کشوری است که فضای دوستی و برادری بین مردم آن بیشتر احساس می شود و مناسبت های مردمش با هم بسیار صمیمی و دوستانه است.
 
وی افزود: در جریان سفر خود به این کشور درک کردم، برخی اندیشه های غلط که نسبت به ایران در رسانه ها ی خارجی وجود داشت همه اش باطل و به جز دروغ چیز دیگری نیست.
 
فاچینی که شغل اصلیش سرآشپزی است، اظهار داشت: غذاهای ایرانی نیز واقعا در مزه و تنوع کم نظیرند بطوری که من از خوردن این غذاهای باکیفیت و خوشمزه بسیار لذت بردم و همواره از آشپزی ایرانی برای خانواده و دوستانم در ایتالیا و دیگر کشورها سخن به میان می آورم.
 
«فائوستا فاچینی» به همراه منصور صفدری دوچرخه سوار ایرانی روز چهارشنبه رکابزنی مسیر 10 هزار کیلومتری دوشنبه پایتخت تاجیکستان تا بانکوک پایتخت تایلند را آغاز کردند.
 
هدف از این سفر ترویج پیام صلح و دوستی مردم ایران و ایتالیا از فراز ارتفاعات «پامیر» و «تبت» به مردم منطقه بزرگ اسیای مرکزی، چین و تایلند اعلام شد.



گرد آوری: فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:irna.ir



  مطالب پیشنهادی:
لیلا حاتمی، معتمد آریا، نیکی کریمی و هنرمندان دیگر ایرانی که در دنیا درخشیدند
ممنوع الکاری مسیر زندگی هنرپیشه را تغییر داد!
همجنس‌ گرایی ره‌آورد فمنیسم
به مناسبت تولد ادری هپبورن، پری مهربان هالیوود+تصاویر
اما استون در تور تبلیغاتی مرد عنکبوتی شگفت انگیز2+ تصاویر