نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» با موضوع ثبت میراث فرهنگی ایران، آداب، سنت‌ها و صنایع دستی ایرانی از 23 تا 25 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد.
نخستین دوره جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» با موضوع ثبت میراث فرهنگی ایران، آداب، سنت‌ها و صنایع دستی ایرانی در بخش‌های مستند، داستانی، ویژه و موبایل از 23 تا 25 مهر ماه در تهران برگزار خواهد شد. بخش ویژه این جشنواره شامل فیلم های مستند و داستانی درباره شهر تهران و بخش موبایل شامل فیلم های کوتاه ساخته شده با دوربین تلفن های همراه می شود.

در فراخوان این جشنواره آمده است: اسناد، مدارک و منابع معتبر به فرهنگ هر قوم یا ملتی اعتبار می‌دهد. ثبت کامل تمامی ابعاد فرهنگی یک ملت به تنهایی برای هیچ ارگان، موسسه یا نهادی مقدور نیست. جشنواره فیلم کوتاه «بمانی» به عنوان یک هویت مستقل، با حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شبکه مستند صدا و سیما قصد دارد برای تهیه گنجینه‌ ایران‌نما، اقدام به گردآوری و ثبت فرهنگ و تاریخ ایران کند و امیدوار است مشارکت عمومی فیلم‌سازان و مستندسازان در این جشنواره برای ثبت و شناساندن ابعاد ناشناخته و کمتر دیده شده‌ فرهنگ ایران به ترویج ایرانگردی، کارآفرینی و فرصت‌های جدید برای سرمایه‌گذاری و حفظ میراث فرهنگی ایران‌ زمین تبدیل شود.

طبق آنچه در این فراخوان اعلام شده آثار ارسالی در همه بخش‌ها با احتساب تیتراژ می‌تواند حداکثر هفت دقیقه باشد.

همچنین برگزارکنندگان این جشنواره بیشتر به دنبال بخش‌های ثبت نشده‌ فرهنگ و تاریخ معاصر هستند. از آداب و سنن شناخته شده تا رفتار و عادات ثبت نشده، از مراکز تفریحی و تجاری تا ابنیه تاریخی و مراکز گردشگری... ولی اولویت‌های اعلام شده در این فراخوان در برگیرنده چهار موضوع اصلیِ میراث فرهنگی(ناشناخته یا آشنا)، آداب و سنت‌ها (از رسوم گرفته تا رفتارهای اجتماعی)، صنایع دستی(سنتی یا جدید) و ایرانگردی(طبیعت گردی یا شهری) است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم ثبت نام به نشانی اینترنتی www.bemanifilmfestival.ir مراجعه کنند.



گردآوری :  گروه  فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:mehrnews.com



  مطالب پیشنهادی:
جنجال عکس دردناک عمو پورنگ با درگذشت پدرش+تصویر
پرویز پرستویی در جشن 90 سالگی عزت‌ سینمای ایران +ویدئو و تصاویر
رضا عطاران می آید...
دوران بازنشستگی آنجلینا جولی
مهدی یراحی از ماه عسلش می گوید!