حضور يك فيلم در هر زمينه و ساختاری در جشنواره مهم ملی و بين‌المللی مانند جشنواره فيلم فجر افتخار بزرگی برای شخص فيلمساز و...
 
 فیلم كوتاه "ك مثل كینما" ساخته سعادت قاضی‌پور، فیلمساز جوان آستارایی و عضو كانون فیلم و عكس جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا، از طرف مؤسسه سینما فردا(مركز تولید و پخش فیلم كوتاه) در بخش بازار بین‌المللی جشنواره فیلم فجر كشور پذیرفته شد و در غرفه اختصاصی برای ارائه به سینماگران خارجی عرضه می‌شود.
سرپرست كانون فیلم و عكس جوان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آستارا در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار داشت: حضور موفق فیلم‌های فیلمسازان جوان گیلانی در جشنواره‌های مختلف نشان از قابلیت‌ها و داشتن استعدادهای جوان و مطلوب در عرصه فرهنگ و هنر استان است كه نقش تأثیرگذاری را در معرفی آداب، رسوم و باورهای منطقه دارد.
فرشاد فاضلی‌مقدم افزود: حضور یك فیلم در هر زمینه و ساختاری در جشنواره مهم ملی و بین‌المللی مانند جشنواره فیلم فجر افتخار بزرگی برای شخص فیلمساز و مجموعه فیلمسازان گیلان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: حضور چهره‌های صاحب نام سینمای ایران در عرصه ساخت فیلم‌های بلند سینمایی و فیلم‌های كوتاه در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و جایگاه و اعتبار ویژه این جشنواره در میان مخاطبان و فیلمسازان سینما در داخل و خارج كشور از جمله مواردی است كه اهمیت این جشنواره بین‌المللی را دوچندان می‌كند.
كارگردان فیلم كوتاه «ك مثل كینما» با اشاره به موفقیت فیلم در راهیابی به بخش بازار بین‌المللی جشنواره فیلم فجر از طرف مؤسسه سینما فردا (مركز تولید و پخش فیلم كوتاه) نیز به خبرنگار فارس گفت: مسئولان باید سینما و به ویژه فیلم كوتاه را باور كنند، زیرا فیلمسازان فیلم‌های كوتاه در زمان محدود می‌توانند به روش‌های نوین در راستای توسعه فرهنگی كشور گام بردارند.
سعادت قاضی‌پور افزود: در حال حاضر سال آخر تحصیل خود را دانشكده علوم پزشكی اردبیل و در رشته روانشناسی بالینی سپری می‌كنم و به صورت گروهی مشغول تألیف كتابی با عنوان روان در سینما هستیم.
وی ادامه داد: این روزها پیگیر طرح فیلمنامه كوتاه با نام "نگاه" در یك فرم سینمایی ویژه‌ام.
قاضی‌پور اظهار داشت: حضور بازیگران برجسته شهرستانی همچون فرشاد فاضلی مقدم در كنار بازیگران محبوب شهرستان آستارا، ابراهیم جنگجو، رابین سفالی، فرشاد معتمدپور و حسین فهیم و همچنین مونتاژ با كیفیت فیلم توسط فریبز آهنین از نقاط قوت فیلم «ك مثل كینما» بوده كه باعث موفقیت این فیلم كوتاه در جشنواره‌ها شده است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com