زمانی كه يكی از گنگستر‌های شهر به طور اتفاقی سر و كارش به بيمارستان می‌افتد، زندگی اين دكتر، يك تغيير صد و شصت درجه‌ای كرده و...

این بازیگر نامزد ایفای نقش اصلی «دروگر را بزن» است كه بر اساس قصه كتابی به همین نام ساخته می‌شود. شركت مستقل فیلم‌سازی «نیو ریجنسی» امتیاز برگردان سینمایی این كتاب را خریده و به احتمال زیاد دی‌كاپریو در تولید آن هم نقش خواهد داشت.
كاراكتر اصلی قصه كتاب كه توسط جاش بازل نوشته شده _ یك دكتر اهل منهتن است كه در اتاق مراقبت‌های ویژه كار می‌كند.
زمانی كه یكی از گنگستر‌های شهر به طور اتفاقی سر و كارش به بیمارستان می‌افتد، زندگی این دكتر، یك تغییر صد و شصت درجه‌ای كرده و كار و زندگی برایش بسیار سخت و پیچیده می‌شود. این گنگستر متوجه می‌شود دكتر در زندگی گذشته او یك باج‌گیر و انگشت‌شكن بوده كه در یك دادگاه مهم، بر علیه او شهادت داده است. در شرایطی كه خود دكتر هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد، گنگستر تصمیم می‌گیرد از شر دكتر خلاص شود تا دیگر نتواند مشكلی برایش به وجود بیاورد.
كتاب جاش بازل كه تازه منتشر شده است، اواخر سال 2007 در جریان یك حراج اینترنتی به مزایده گذاشته شد.
شركت انتشاراتی لیتل براون موفق شد با شكست دادن رقبا، امتیاز پخش كتاب را از آن خود كند.
بازل كه خودش انترن بیمارستان است، خط اصلی قصه كتابش را از اتفاقاتی كه در محل كارش رخ داده و بر اساس صحبت‌های اطرافیانش نوشته است.
دی‌كاپریو كه كتاب را چند هفته قبل از انتشار خواند، در این باره می‌گوید: «این قصه، حال و هوای خاصی دارد كه شبیه آن را در فیلم یا قصه دیگری ندیده‌ام. به همین دلیل خیلی دلم می‌خواهد در آن بازی كنم. كاراكتر اصلی قصه، موجود جالبی است كه نمی‌داند در دنیای اطرافش چه می‌گذرد، و وقتی هم كه متوجه آن می‌شود باور كردن آن برایش مشكل است. با آن كه قصه كاملا جدی است، ولی موقعیتی كه او در آن گیر كرده به شدت كمدی است. خیلی دلم می‌خواهد مارتین اسكورسیزی كارگردانی فیلم را انجام دهد. این موضوع را با او مطرح كرده‌ام و فعلا دارد كتاب را می‌خواند. امیدوارم آن را بپسندد.»
«لئوناردو دی‌كاپریو» كه برای بازی در «مسیر انقلابی» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است، امیدوار است مشابه این موفقیت را در مراسم اسكار هم تكرار كند و نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد سال شود.
وی تازه از بازی در فیلم تازه مارتین اسكورسیزی به نام «جزیره شاتر» فارغ شده است.
این دو قبل از این فیلم‌های «هوانورد»، «دارودسته‌های نیویوركی» و «رفتگان» را با یكدیگر كار كرد‌ه‌اند.
دی‌كاپریو همچنین قرارداد بازی در درام تاریخی «ظهور تئودور روزولت» را امضا كرده، كه در آن نقش رئیس جمهور وقت آمریكا را بازی خواهد كرد. این فیلم هم متوسط مارتین اسكورسیزی كارگردانی خواهد شد.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com