سريال «شب می‌گذرد» نگاهی به حوادث و وقايع دهه 50 از ديدگاه اجتماعی دارد كه در قالب داستان‌های جذاب به تصوير كشيده می‌شود. در اين داستان‌ها...
 
تصویربرداری سریال «شب می‌گذرد» به‌كارگردانی راما قویدل تا پایان دی ماه تمام می‌شود.
مهدی همایون‌فر گفت: پیش‌بینی ما برای فیلمبرداری سریال «شب می‌گذرد» تا پایان دی ماه است كه نهایتا ممكن است یك هفته به این زمان اضافه شود اما به احتمال زیاد در همین تاریخ فیلمبرداری سریال به پایان می‌رسد.
وی افزود: بخش عمده سریال فیلمبرداری شده و حدود 8 قسمت آن پس از تدوین تحویل صدا و سیما شده است.
تهیه‌كننده «شب می‌گذرد» گفت: بازی مجید مظفری و بعضی از بازیگران نیز به پایان رسیده و هم اكنون تدوین و ساخت موسیقی سریال را به صورت همزمان پیش می‌بریم تا مشكلی برای پخش این سریال در دهه فجر وجود نداشته باشد.
بنابر این گزارش، سریال «شب می‌گذرد» نگاهی به حوادث و وقایع دهه 50 از دیدگاه اجتماعی دارد كه در قالب داستان‌های جذاب به تصویر كشیده می‌شود. در این داستان‌ها مواجه نسل‌های مختلف با مسائل انسانی و فرایندی كه در نهایت به انقلاب منجر می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
پیام اصلی مجموعه، انعكاس فداكاری‌ها و ایثار مردم در زمان انقلاب است. عنایتی مأمور سرسخت‌گیر ساواك مأمور می‌شود تا در خانه معلمی دستگاه شنود بگذارد. او به بهانه مامور برق وارد خانه می‌شود و دستگاه شنود را وصل می‌كند و...
قصه «شب می‌گذرد» كه فضایی خانوادگی نیز دارد، از سال 54 شروع می‌شود و تا سال 57 ادامه می‌یابد.
این مجموعه كه اولین تجربه «راما قویدل» در ساخت سریال به حساب می‌آید و در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید می‌شود.
پرویز پورحسینی، مجید مظفری، فرخ نعمتی، مهدی پاكدل، بهناز جعفری، كورش تهامی، شقایق دهقان و عمار تفتی در این مجموعه مقابل دوربین می‌روند.
عباس نعمتی نویسنده مجموعه تاصبح كه دو سال پیش در ایام دهه فجر پخش شد، «شب می‌گذرد» را نوشته است.
سایر عوامل این پروژه عبارتند از تصویربردار:
حمید احمدی، صدابردار: محمد شیوندی، طراح صحنه و لباس: اصغر نژادایمانی، طراح چهره‌پردازی: محمد قومی
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com