«كالين فارل» اين روزها برای اين كه بتوان نقش خود را بهتر بازی كند، در حال تمرين زبان روسی است تا...
 
 درام اجتماعی و ضد جنگ The Way Back قصه‌اش را از یك ماجرای واقعی گرفته كه در سال 1942 اتفاق افتاد. در این سال در یك گولاگ دورافتاده در منطقه سیبری، گروهی از سربازان كه نمی‌توانستند شرایط محل را تحمل كنند، تصمیم به فرار از این محل می‌گیرند.
كالین فارل بازیگر ایرلندی سینما كه برای كمدی سیاه «در بروژ» نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب است، بازیگر اصلی فیلم خواهد بود و دیگر بازیگران عبارتند از: اد هریس، جیم استورجس و سایرین رائن.
فیلمنامه
The Way Back را ویر بر اساس خاطرات «اسلاومیر راویچ» نوشته است.
فارل در فیلم نقش یك روسی خشن با بدنی خالكوبی شده را بازی می‌كند، در حالی كه كاراكتر اد هریس یك آمریكایی است. استورجس هم یك جوان ساده دل لهستانی است و راننی یك روسی فراری است كه در طول راه با گروه فراری‌ها آشنا و همراه می‌شود.
فیلمبرداری كار تازه پیتر ویر ماه مارس در كشور بلغارستان شروع می‌شود و قرار است كلیه صحنه‌های آن در این لوكیشن فیلمبرداری شود.
تهیه‌كنندگان این فیلم، دو شركت فیلم‌سازی اروپایی هستند.
ویر كه از سال 2003 و از زمان اكران عمومی درام تاریخی ناموفق «استاد و فرمانده» (با بازی راسل كرو) فیلم دیگری كارگردانی نكرده، به دلیل مضمون آزادی طلبانه
The Way Back به سراغ آن رفته است.
به گفته این فیلم‌ساز: «آنچه در عموم فیلم‌هایم _ و از جمله در «استاد و فرمانده» _ به آنها توجه دارم، كاراكتر‌هایی هستند كه به دنبال آزادی، برابری و عدالت هستند. قصه‌ها همیشه با هم فرق می‌كنند، ولی مضمون اصلی قصه همیشه مثل هم است. آدم‌هایی را كه در جستجوی آزادی هستند و می‌خواهند به سبك و سیاق خودشان زندگی كنند، دوست دارم. در دوران حكومت استالین، بحث آزادی یكی از بحث‌های اصلی جامعه روسیه بود. آن زمان، این بحث با مسایل مربوط به جنگ جهانی گره خورده بود. از همین رو، در قصه فیلم تازه‌ام نگاه تازه‌ای هم به جنگ و مسایل مربوط به آن خواهم داشت. البته فیلم یك كار جنگی محسوب نمی‌شود و در آن صحنه‌های جنگی به مفهوم رایج آن نخواهیم داشت. جنگ در پس‌زمینه ماجرا حضور دارد و ما می‌بینیم كه چگونه به بهانه حضور در شرایط جنگی، آزادی محدود می‌شود. امیدوارم بتوانم این قصه را با تمام زیبایی كه دارد، به شكلی خوب روی پرده سینما منتقل كنم.»
«كالین فارل» این روزها برای این كه بتوان نقش خود را بهتر بازی كند، در حال تمرین زبان روسی است تا لهجه روسی پیدا كند. یك كارشناس مسایل دوران جنگ در شورای آن سال‌ها، با بازیگران فیلم كار می‌كند تا آن‌ها را در حال و هوای تاریخی قرار دهد كه قصه فیلم‌ در آن رخ می‌دهد. این طور به نظر می‌رسد كه كالین فارل این روزه به مسایل مربوط به شوروی و اقمار آن در اروپای شرقی علاقمند شده است.
وی تازه از بازی در فیلم «مثلث» ساخته دنیس تانوویك فارغ شده، كه قصه‌اش درباره جنگ داخلی دهه نود بوسنی است.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com