يك جوان كه به صورت مخفيانه در بازار بازی‌های ويدئويی و كامپيوتری فعاليت دارد، ناخواسته وارد دنيای درونی يك بازی كامپيوتری می‌شود. در اين حالت او مجبور می‌شود...


 این كمپانی برای ایفای نقش اصلی فیلم به سراغ یك بازیگر، نه چندان سرشناس رفته و گارت مدلود بازیگر جوانی كه تا به حال فقط نقش‌های كوتاهی در چند مجموعه و برنامه موفق تلویزیونی داشته، برای بازی در نقش اصلی «ترون 2» انتخاب شده است.
به این ترتیب او به‌زودی تبدیل به مرد جوانی می‌شود كه به درون دنیای كامپیوتری كشیده می‌شود.
وی همان كاراكتر‌ اصلی قسمت اول فیلم یعنی كوین فلین خواهد بود كه در نسخه اصلی، نقش او را «جف بریجز» بازی می‌كرد.
كمپانی دیزنی از چند ماه قبل خبر تولید قسمت جدید «ترون» را داده بود و در این مدت، در جست‌وجوی بازیگر مناسبی برای نقش «كوین فلین» بود به‌طوری كه كار حتی به آگهی‌های اینترنتی هم كشیده شد و از بازیگران مطرحی مثل رایان گاسلینگ، كریس پاین و مایكل استال دیوید_ كه با درام دلهره‌آور «مزرعه شبدر» خیلی زور تبدیل به یك چهره سرشناس شد_ هم تست گریم گرفته شد، ولی هیچیك از این بازیگران نتوانستند نظر مثبت سازندگان فیلم را جذب و نقش را از آن خود كنند.
مدلود 24 ساله كه اهل مینه‌سوتا است اولین بار سال 2004 با «تروا» به دنیای سینما معرفی شد و در فیلم‌هایی مثل «قانون جرجیا» و «چهار برادر» هم بازی داشته است.
فیلمبرداری «ترون 2» به كارگردانی جوزف كاسینسكی فصل بهار شروع می‌شود.
«جف بریجز» در نسخه جدید هم بازی دارد، ولی هنوز معلوم نیست در قصه آن چه نقشی دارد.
«اولیویا وایلد» نقش مقابل مدلود را در فیلم به عهده دارد. نسخه اصلی فیلم سال 1982 به نمایش عمومی درآمد و با فروش خوبی در گیشه نمایش روبه‌رو شد.
این اكشن‌ ماجراجویانه با حال‌وهوای علمی_تخیلی و دلهره‌آور خود، دنیای تازه‌ای را پیش چشم تماشاگران قرار داد. یك جوان كه به صورت مخفیانه در بازار بازی‌های ویدئویی و كامپیوتری فعالیت دارد، ناخواسته وارد دنیای درونی یك بازی كامپیوتری می‌شود. در این حالت او مجبور می‌شود با یك بازی كامپیوتری گلادیاتوری همكاری و همراهی كند. او كه درگیر این دنیا شده و نمی‌تواند از آن بیرون بیاید، فقط یك شانس برای فرار از این دنیا دارد. او با كمك یك برنامه امنیتی قهرمانانه است كه می‌تواند به دنیای واقعی برگردد، اما شخصیت منفی قصه (یك دزد دریایی معروف به استاد كنترل) نمی‌خواهد بگذارد كوین فلین به دنیای آدم‌ها برگردد. او در حالی كه سرگرم نبرد با كاراكتر مثبت بازی كامپیوتری یعنی ترون است، می‌خواهد كوین را هم با خود همراه كند اما كوین به ترون می‌پیوندد تا استاد كنترل را شكست دهد.
در نسخه اصلی نقش ترون را «بروس بوكسلیتنر» به عهده داشت و بازیگر نقش وی در قسمت دوم هنوز انتخاب نشده است.
كمپانی دیزنی «ترون 2» را برای نمایش عمومی در سال 2011 آماده می‌كند. تحلیل‌گران سینمایی می‌گویند جذابیت اصلی قسمت اول فیلم به نمایش كامپیوتری‌گونه صحنه‌های آن بود كه در آن زمان تازگی داشت و تماشاگران سینما تا قبل از آن، مشابه‌اش را روی پرده سینما ندیده بودند.
كمپانی دیزنی قول داده، حال و هوای قسمت دوم فیلم به اندازه قسمت اول برای تماشاگران جذاب و تازه باشد، اما این كمپانی در این باره، حاضر به ارایه هیچ توضیحی نشده است.
 
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
 
www.seemorgh.com/culture
 
منبع:farsnews.com