تهيه‌کننده و مدير تئاتر از کشور انگلستان به تهران سفر کرده و...

 
 بخش بین‌الملل جشنواره بیست و هفتم در حالی برگزار می‌شود که 17 هنرمند، تهیه‌کننده و مدیر تئاتر از کشور انگلستان به تهران سفر کرده و به برگزاری کارگاه آموزشی و نشست‌های تئاتری خواهند پرداخت.

از دیگر میهمانان انگلیسی حاضر در جشنواره می‌توان به پیتر اشتورم مدیر هنری تئاتر اسپلینت مون، ایوت ووگان مدیر ویزیتینگ آرتس، نلسون فرناندز، روث مک کنزی، سایمون هاریس، لیلا اسدی،‌جیل شلی و راجر مک‌کان و آندرا مونتگومری تهیه کنندگان تئاتر اشاره کرد.

حضور نمایندگان بنیاد استانیلاوسکی در ایران

نمایندگان بنیاد استانیلاوسکی روسیه به منظور گسترش روابط بین تئاتر ایران و روسیه همزمان با بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به تهران سفر می‌کنند.

زینت سعید‌زاده معاون بنیاد استانیلاوسکی و پرفسور الکسی بارشتویچ از اساتید برجسته تئاتر روسیه به منظور ایجاد ارتباط گسترده با تئاتر و دست‌اندرکاران تئاتر ایران در جشنواره بیست‌وهفتم تئاتر فجر حضور خواهند داشت.

زینت سعید‌زاده، دکترای تئاتر در رشته کارگردانی از آکادمی تئاتر روسیه و عضو اتحادیه هنرپیشگان تئاتر شوروی سابق از سال 1992 همراه با الک یفروموف، مدیر هنری تئاتر چخوف، بنیاد بین‌المللی استانیسلاوسکی را تأسیس کرده و معاونت آن را به عهده گرفت.

سعید‌زاده ابداع کننده جایزه استانیسلاوسکی که از سال 1994 اهدا می‌شود و همچنین مبتکر جشنواره سالانه تئاتر استانیلاوسکی است که از سال 2003 تا کنون برگزار می‌شود.

مدیران تئاتر آلمان در جمع میهمان تئاتر فجر

مدیران تئاتر اوبرهاوزن،‌ تئاتر کودک و تئاتر دی‌ولت کشور آلمان در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور خواهند داشت.

پیتر کارپ مدیر و محمدعلی بهبودی از تئاتر اوبرهاوزن،‌ پیتر دامینگر متخصص تئاتر کودک و فرای لیسون مدیر جشنواره تئاتر دی‌ولت آلمان از جمله میهمانان بخش بین‌الملل تئاتر فجر خواهند بود.

میهمانان بخش بین‌الملل جشنواره بیست و هفتم تئاتر فجر به تماشای آثار حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره نشسته و در نشست‌های عمومی جشنواره حضور خواهند داشت تا با هنرمندان تئاتر ایران به بحث و گفتگو بپردازند.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:bornanews.com