«رومن پولانسكی» 75 ساله در سال 1977 به خاطر داشتن رابطه نامشروع با دختری 13 ساله تحت پيگرد قانونی قرار گرفت و در جريان دادگاه ، پيش از آنكه...

 
به نقل از خبرگزاری رویترز، «رومن پولانسكی» كه 30 سال پیش از این در دادگاه عالی لس‌آنجلس، به اتهام تجاوز به دختربچه‌ای 13 ساله محكوم شده بود، با این ادعا كه سیستم قضایی لس‌آنجلس ناكارامد بوده و قاضی پرونده نیز در رابطه با او با بی‌عدالتی قضاوت كرده است، تقاضای تجدید نظر در این حكم را كرد.
به گزارش رویترز، پس از گذشت حدود یك ماه از تقاضای تجدید نظر پولانسكی، روز گذشته ادعای او با شكست روبرو شده و او بار دیگر در این رابطه متهم شناخته شد.
بنا براین گزارش، «رومن پولانسكی» 75 ساله در سال 1977 به خاطر داشتن رابطه نامشروع با دختری 13 ساله تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و در جریان دادگاه ، پیش از آنكه محكوم شود، با هواپیما از امریكا فرار كرد و دیگر به این كشور بازنگشت.
وكلای پولانسكی ادعا می‌‌كنند كه به خاطر سوء رفتار قاضی و دادستان دادگاه قبلی، آنها باید بركنار شوند و گروه جدیدی دادگاه تجدید نظر را اداره كنند.
به گزارش رویترز، مقامات دادگاه عالی لس‌آنجلس چندی پیش اعلام كردند كه دادگاه تجدید نظر در حالی برگزار خواهد شد كه پولانسكی به آمریكا بازگردد و شخصا در دادگاه شركت كند ولی وكلای او این مسئله را نپذیرفته و ابراز داشتند كه پولانسكی در صورت ورود به آمریكا فورا دستگیر خواهد شد و برای تشكیل دادگاه تجدید نظر نیازی به حضور پولانسكی نیست.
«رومن پولانسكی»، كارگردان، نویسنده، بازیگر و تهیه كننده لهستانی‌‏الاصل سینما در سال 1933 در پاریس متولد شد. از فیلم‏های مطرح او می‌توان به «محله چینی‌ها»، «ماه تلخ»، «دروازه نهم» و «پیانیست» اشاره كرد.
 

 گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com
 
مطالب مرتبط:
زندگی‌نامه كارگردان فيلم «پیانیست» منتشر شد
یك مستند سرنوشت «رومن پولانسكی» را تغییر می‌دهد