علاوه بر نامزدهای بخش مستند، DGA فهرست نامزدهای دو بخش آثار تلويزيونی و تبليغاتی را نيز...
  
به گزارش هالیوود ریپورتر، از میان پنج نامزد دریافت جایزه این انجمن، تنها دو مستند در فهرست 15 نامزد اولیه رشته بهترین مستند بلند اسکار حضور دارند.

«پشت در خانه مرگ» ساخته پیتر گیلبرت و استیوی جیمز درباره اعدام نادرست یک مرد در تگزاس و «مرد روی سیم» مستند تحسین شده جیمز مارش درباره راه رفتن فیلیپ پتی بین برج‌های دوقلوی نیویورک در دهه 1970 دو فیلم مشترک فهرست انجمن کارگردانان و آکادمی اسکار هستند.

این در حالی است که انیمیشن مستند «والس با بشیر» ساخته اری فولمن درباره کشتار صبرا و شتیلا به دست نظامیان صهیونیست، «قاضی و ژنرال» از پاتریشیو لانفرانکو و «جداافتاده» به کارگردانی گونزالو آریخون سه نامزد دیگر دریافت جایزه بهترین مستند انجمن کارگردانان آمریکا هستند.

نکته جالب دیگر آن است که به جز گیلبرت که در سال 1998 جایزه بهترین مستند این انجمن را به خود اختصاص داد، سایر کارگردانان برای نخستین بار نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

علاوه بر نامزدهای بخش مستند، DGA فهرست نامزدهای دو بخش آثار تلویزیونی و تبلیغاتی را نیز منتشر کرده است.
دیوید فینچر که برای فیلم «موقعیت عجیب بنجامین باتن» نامزد جایزه بهترین کارگردانی شده است، در بخش فیلم‌‌های تبلیغاتی هم برای آگهی‌های نایک، اپل و مبارزه با سرطان کاندیدا شده است.

در میان نامزدهای بهترین سریال درام نیز نام مجموعه‌های مشهوری مانند «لاست»، «مردان دیوانه» و «طناب» دیده می‌شود.
مراسم اهدای جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا روز 31 ژانویه برگزار می‌شود.

 

گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:jamejamonline.ir