این قصه درباره زن و شوهری است كه به بهانه پیوستن به امام حسین(ع) از مدینه به همراه ایشان حركت می‌كنند؛ اما در واقع عزیمت آنها...
 
خسرو امیری با اشاره به موضوع نمایش «كرب‌وبلا» گفت: این اثر بازگویی داستان‌هایی از واقعه كربلا بوده كه تا كنون بیان نشده است.
خسرو امیری با اشاره به اینكه در این نمایش برای اولین بار قصه‌هایی را بازگو كرده‌ایم كه تاكنون بیان نشده است، ذكر كرد: این قصه درباره زن و شوهری است كه به بهانه پیوستن به امام حسین(ع) از مدینه به همراه ایشان حركت می‌كنند؛ اما در واقع عزیمت آنها برای كسب ثروت است.
وی ادامه داد: این زن و شوهر به دلیل آن ۱۸ هزار نامه‌ای كه به دست امام حسین رسیده است؛ احتمال می‌دهند كه پول یا مقامی كسب می‌كنند؛ اما در میان راه متوجه می‌شوند؛ كه در این سفر از منافع مادی خبری نیست و به این علت از امام حسین(ع) جدا می‌شوند.
كارگردان «كرب‌وبلا» با بیان اینكه این نمایش واقعه روزهای دوم تا دهم محرم را روایت می‌كند؛ گفت: این زن و شوهر در بین راه با مسائل مختلفی مواجه می‌شوند؛ كه درباره حضرت زینب است و در نهایت بی ثباتی این زن و شوهر در رأی اولیه‌شان فاجعه‌های بزرگی را برای آنها ایجاد می‌كند.
امیری در پایان گفت: در شهرستان‌ها دو نگاه نسبت به اجرای نمایش‌ها وجود دارد، یك نگاه حرفه‌ای كه بر مبنای آن تمام نمایش‌ها در تهران اجرا شود كه نگاه درستی است به این دلیل كه در تهران به تمام عوامل اجرای نمایش دسترسی داریم ونگاه دیگر فاصله گرفتن از تهران است؛ كه این حسن را دارد كه اگر به طور مثال ۱۰ خانواده برای اولین بار این نمایش را ببینند و یكی از آنها به تئاتر علاقه‌مند شود كار بسیار بزرگی انجام شده است.
نمایش «كرب‌وبلا» به نویسندگی و كارگردانی خسرو امیری است و دیگر عوامل آن می‌توان به بازیگران: سعید نوروزی، مصیب نوخواست و سارا میری، طراح صحنه و لباس: شكوفه قنبری، دراماتورژ: قدرت‌الله كاوریار، مشاور گروه: ابراهیم مطیعی، تداركات: رضا امیری و منشی صحنه: رؤیا نجف‌زاده اشاره كرد.
نمایش «كرب‌وبلا» كار مشترك حوزه هنری كرمانشاه و اداره كل ارشاد اسلامی استان كرمانشاه است كه در اولین روز از پنجمین همایش سراسری آئین های عاشورایی در سالن طه شهر گرگان به روی صحنه می‌رود.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir