يكي از بهترين دستگيری‌های او، يك كشتی تجاری اسپانيايی بود كه محموله‌ی بسيار ارزشمندی را در اقيانوس آرام با خود حمل می‌كرد. اين كشتی...
 
كتاب خاطرات 300 ساله‌ی ملوان انگلیسی كه زندگی رابینسون كروزوئه‌ی واقعی را نجات داد و در طول زندگی‌اش برای شكست دادن دزدان دریایی كرائیب تلاش كرد، كشف شد.

به نقل از روزنامه‌ی دیلی‌تلگراف، مجموعه‌ی كشف‌شده شامل خاطرات و لحظه‌نگاری‌های كاپیتان وودز راجرز (Woodes Rogers) در سه‌بار سفرش به دور دنیاست. راجرز كسی است كه توانست از غارت دزدان دریایی و كشتی‌های جنگی اسپانیولی نجات یابد.

راجرز در سال 1708 میلادی از انگلستان خارج شد و هدف خود را طعمه قرار دادن دزدان دریایی و سوداگران انگلیسی قرار داد.

یكی از بهترین دستگیری‌های او، یك كشتی تجاری اسپانیایی بود كه محموله‌ی بسیار ارزشمندی را در اقیانوس آرام با خود حمل می‌كرد. این كشتی حاوی سنگ‌های قیمتی و ابریشم‌های خوش‌رنگی بود كه دو میلیون دلار ارزش داشتند.

او در سال 1717 میلادی توسط پادشاه جرج اول، فرماندار بهاماس (Behamas) شد و نقش بسیار بزرگی در خارج كردن دوهزار دزد دریایی از این جزیره داشت. شعار سفرهای حماسی وودز راجرز «بیرون انداختن دزدان دریایی، احیای تجارت» بود.

اكنون این اعتقاد وجود دارد كه فقط یك‌صد كپی از كتاب او وجود داشته باشد و این كپی‌ها هفت سال پس از آن‌كه راجرز مسافرت‌های پرحادثه‌ی خود را كامل كرد، منتشر شدند. یكی از این كتاب‌ها در یك اتاق زیر شیروانی در شهر بریستول (Bristol) كشف شده است و انتظار می‌رود، حدود سه‌هزار پوند در حراجی 21 ژانویه ارزش‌گذاری شود.

 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir