خوب به خاطر دارم كه در اولین سال برگزاری این جشنواره، در خیابان می‌چرخیدم و مردم را به تنها سالن نمایشی كه در آن موقع داشتیم...

«رابرت ردفورد»، رئیس جشنواره فیلم ساندنس، در آستانه بیست و پنجمین سال تأسیس این جشنواره گفت: در سال‌های اول، تماشاگران این جشنواره را از خیابان‌ها جمع می‌كردم.
به نقل از خبرگزاری رویترز، بیست و پنجمین دوره از رقابت‌های سینمایی ساندنس پنج‌شنبه آینده، طی مراسم باشكوهی در آمریكا برگزار افتتاح خواهد شد.
مراسم و برنامه‌های جشنواره امسال كمی متفاوت از پیش ‌خواهد بود و دلیل آن گرامیداشت بیست و پنجمین سال برگزاری این رقابت‌هاست.
به گزارش رویترز، «رابرت ردفورد»، كارگردان ۷۲ ساله آمریكایی، در سال ۱۹۸۴، این جشنواره را تأسیس كرد كه به بزرگ‌ترین جشنواره سینمای مستقل در آمریكا تبدیل شد.
«ردفورد» درباره سال‌های اولیه برگزاری این جشنواره به خبرگزاری رویترز گفت: خوب به خاطر دارم كه در اولین سال برگزاری این جشنواره، در خیابان می‌چرخیدم و مردم را به تنها سالن نمایشی كه در آن موقع داشتیم با نام «the Egyptian»، دعوت می‌كردم، بیش از رییس یك جشنواره به آدم خلافكاری می‌مانستم كه برای فروش محصولات غیرقانونی خود دنبال مشتری می‌گردد.
وی افزود: در سال‌های اول این جشنواره هیچ منفعت مالی برای ما نداشت، بلكه هرچه بود ضرر بود، ولی همین كه یك فیلمساز در پایان جشنواره از من تشكر می‌كرد و می‌گفت كه برگزاری این جشنواره بدون حضور تو ممكن نبود، برای من یك دنیا ارزش داشت.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:aftab.ir