آل را قبل از تبدیل شدن به آل پاچینوی معروف می‌شناختم. صعودش به جایگاه ستاره‌گی یک شبه اتفاق نیفتاده. این را من یکی خوب می‌دانم...
                
کتاب "آل پاچینو: سلطان بازی‌سازان" به قلم ادی دی لیو نوشته دیوید شلدون و جون مک کال با ترجمه سعید خاموش در شمارگان 1500 نسخه از سوی انتشارات دنیای تصویر منتشر شد.
کتاب با مقدمه‌ای از علی معلم با جمله‌ای از گفتگوهای فیلم "دنی براسکو" آغاز می‌شود: یک مرد عاقل همیشه کارش درسته حتی اگه کارش اشتباه باشه! پیشگفتاری از پت بارهم روزنامه‌نگار و مجری برنامه‌های تلویزیونی نیز در ادامه آمده است.
 
بعد از پیش درآمد 9 فصل کتاب با عناوین خاص آمده که در هر بخش به وجهی از زندگی آل پاچینو در مقاطع مختلف زندگیش پرداخته شده است:
فصل اول با عنوان "سوسول کوچولوی خجالتی" با جمله‌ای از کتاب "خوشه‌های خشم" به قلم جان اشتاین بک آغاز می‌شود: برخلاف چیزهای طبیعی یا غیرطبیعی دیگر عالم، انسان فراتر از پیشه خود رفته، نردبان مفاهیم خویش را بالا می‌رود و جلوتر از دستاورهایش سر برمی‌آورد.
در بخشی از این فصل آمده است: آل را قبل از تبدیل شدن به آل پاچینوی معروف می‌شناختم. صعودش به جایگاه ستاره‌گی یک شبه اتفاق نیفتاده. این را من یکی خوب می‌دانم. ما کار بازیگری را با هم شروع کردیم و دین‌مان را به یکدیگر پرداختیم و با آن که در مسیرهای متفاوتی افتادیم ولی طی سال‌ها با هم رفیق بودیم.
فصل دوم با عنوان "دیوارها را خراب کن!" می‌پردازد به بخشی دیگر از زندگی وی: گویی از همان ابتدا سرنوشت آل پاچینو را رقم زده بودند که بازیگری واقعی شود. او با تمامی وجودش آرزوی موفقیت می‌کرد. اگر کسی چیزی را چنان با شدت و حدت بخواهد، هم و غم‌ش همان می‌شود و کاری می‌کند که به آرزویش جامه عمل بپوشاند و چشمش را به روی باقی چیزها می‌بندد. این همان کاری بود که آل انجام داد.
در فصل سوم با عنوان "بالاخره کشف‌ام می کنند" آمده: آل برای بسیاری از دست‌اندرکاران هالیوود ارزش و اعتباری قائل نبود و وقتی به سینما می‌رفتیم این عقیده را علناً ابراز می‌داشت. بازیگری زندگی ما بود حال چه زمانی که خودمان روی صحنه بودیم و چه وقتی که بازیگرها را روی صحنه یا پرده سینما تماشا می‌کردیم.
فصل چهارم تا نهم با عناوین "از گوشه خیابانها تا اکتورز استودیو"، "بخت‌ات بیدار شده، مایکل کورلئونه"، "خطر بزرگ، خطر نکردن است"، "پنج سال کار، چهار بار نامزدی اسکار"، "مردی با آتش درون" و "ایفای نقش در حکم مرگ و زندگی" در ادامه این مطالب آمده است.
"در نمای نزدیک" با کوتاه و خواندنی و جملات قصار از آل پاچینو، نگاه سینماگران برجسته  به وی، دیالوگهای فراموش نشدنی او در فیلمهایش و آلبوم تصاویر به کار این کتاب پایان می‌دهد. 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: mehrnews.com
 
خبر مرتبط:
کتاب زندگی آل پاچینو به بازار ایران آمد