آكادمی امیدوار است رمز و راز مربوط به حضور ستارگان درجه یك سینما در این مراسم، باعث خلق یك شگفتی شود و یك بازی معماوار...
     
  مهمانان اسکار تا پیش از مراسم اعلام نمی‌شوند 
 مسئولان آکادمی اسکار قصد دارند امسال نام اهداکنندگان جوایز را اعلام نکنند تا به این شکل امسال هیجان مضاعفی را برای مخاطبان مراسم اکسار ایجاد کنند.
«لزلی اونگر» سخنگوی آكادمی اسكار در یك گفت‌وگوی رسمی اعلام كرد نام هیچیك از هنرمندانی كه در مراسم اسكار امسال با حضور روی صحنه به معرفی فیلم‌ها و چهره‌های سینمایی می‌پردازند، تا قبل از شروع مراسم اعلام نخواهد شد. به این ترتیب برخلاف سال‌های قبل كه آكادمی اسكار در چند نوبت به معرفی نام‌های مشهوری می‌پرداخت كه روز ۲۲ فوریه روی صحنه كداك تیه‌تر ظاهر می‌شدند، امسال تا لحظه‌ای كه این هنرمندان روی صحنه حضور پیدا كنند، كسی نمی‌داند كدام هنرمندان سرشناس مهمان مراسم اسكار هستند. آكادمی اسكار با انجام این حركت جدید قصد غافلگیر كردن تماشاگران تلویزیونی این مراسم را دارد.
آكادمی امیدوار است رمز و راز مربوط به حضور ستارگان درجه یك سینما در این مراسم، باعث خلق یك شگفتی شود و یك بازی معماوار را با بینندگان مراسم انجام دهد. به این ترتیب تماشای مراسم برای بینندگان داخلی و بین‌المللی مراسم با شور و هیجان بیشتری همراه خواهد بود. طبق یك سنت قدیمی تلویزیونی، مسئولان شبكه‌های تلویزیونی همیشه آمار تماشاگران خود را با آب‌وتاب اعلام می‌كنند و هرچه شمار بینندگان یك برنامه بیشتر باشد، این نكته افتخار بزرگی برای آن برنامه و شبكه‌ای كه آن را پخش كرده است، خواهد بود. این در حالی است كه جذب تعداد بیشتر تماشاچی، به معنی جذب بیشتر آگهی هم هست. سال قبل بخش تلویزیونی مراسم اسكار (كه جایزه بهترین فیلم را به فیلم «پیرمردها سرزمینی ندارند» برادران كوئن داد)، نزدیك ۳۲ میلیون نفر بیننده در آمریكا داشت. این پائین‌ترین رقم تعداد بیننده تلویزیونی در كل تاریخ مراسم اسكار است كه به شدت موجب آزردگی‌خاطر آكادمی اسكار شد. این در حالی است كه درسال ۱۹۹۸ (كه «تایتانیك» جیمز كامرون اسكار بهترین فیلم سال را از آن خود كرد) ۵۷ میلیون بیننده تلویزیونی داشت. تا به امروز هیچیك از مراسم‌های اسكار، در بخش تلویزیونی خود این تعداد بیننده نداشته است.  
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: aftab.ir