وی كه بعد از پایان نمایش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، خواستار توجه بیشتر به هنر تئاتر شد و بیان داشت: تئاتر مادر هنرهای نمایشی است و اگر از دولت...
   
   سیدمحمد خاتمی، شب گذشته با حضور در مجموعه تئاترشهر به تماشای نمایش «كرگدن» به كارگردانی فرهاد آییش نشست.
 
سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق كشورمان به تئاترشهر آمد و به تماشای نمایش «كرگدن» به كارگردانی فرهاد آییش نشست.
گروه تئاتر «كرگدن» نیز نمایش خود را به خاتمی تقدیم كرد.
وی كه بعد از پایان نمایش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، خواستار توجه بیشتر به هنر تئاتر شد و بیان داشت: تئاتر مادر هنرهای نمایشی است و اگر از دولت حمایت می‌گیرد نباید به آن به صورت ابزاری نگاه كرد و هنرمندان بایدآزاد باشند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح كرد: ‌تئاتر همواره باید پشتوانه و کمک داشته باشد اما خطری که وجود دارد این است که به دلیل کمک‌هایی که دریافت می‌کند، این توقع به وجود آید که تئاتر باید در اختیار و خدمت قرار گیرد، بدین معنی که ابزار شود. در صورتی که تئاتر باید آزاد باشد و پشتیبانی نیز بشود. من معتقدم که بودجه‌‌ تئاتر کافی نیست. مسئله دوم این است که به طور کلی هنرمند باید مستقل باشد.
وی در ادامه به دوران ریاست جمهوری خود اشاره كرد و گفت: سعی كردیم هیات امنا را در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار دهیم و برای هنرمندان مكان‌هایی تاسیس شود كه از آنها می‌توان به خانه هنرمندان و سینما اشاره كرد.باید هنرمندان در محور كارا باشند.
خاتمی با اشاره به نمایش«کرگدن» گفت:این نمایش برای من جالب بود و از آن استفاده کردم. معتقدم میزان رشد جامعه را می‌توان در استقبال از تئاتر دید. در واقع هنرمندان تئاتر ما نقش بسیار بزرگی را ایفا می‌کنند. همه هنرها می‌توانند در ارتقای فرهنگ نقش داشته باشند اما‌ تئاتر یک نقش دو جانبه دارد.
وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین تفاوت سینما با تئاتر این است که در سینما تکنیک به یاری هنر می‌آید ولی در ‌‌تئاتر، هر آن چه ‌هست، هنر است و با وجود دکور و صحنه‌ تئاتر آن باید عرضه شود خلاقیت هنرمند تئاتر است.
وی سپس به كارگردان و گروه نمایش برای اجرای خوب نمایش «كرگدن» تبریك گفت.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com