سالار عقیلی از خوانندگان موسیقی اصیل، درباره حال و اوضاع آواز ایران در بین مردم گفت: متاسفانه مردم کمی ‌از آواز دور شده اند. البته منظورم...

موسیقی اصیل و آواز ایرانی هیچ وقت مال عموم مردم نبوده است. این موسیقی از دربار پادشاهان وارد خانه های مردم شده است. اول یک عده ای در دربار بودند گوش می‌کردند و الان هم واقعا همه مردم نمی‌توانند موسیقی گوش کنند.
موسیقی اصیل و آواز ایرانی هیچ وقت مال عموم مردم نبوده است. این موسیقی از دربار پادشاهان وارد خانه های مردم شده است.
سالار عقیلی از خوانندگان موسیقی اصیل، درباره حال و اوضاع آواز ایران در بین مردم گفت: متاسفانه مردم کمی ‌از آواز دور شده اند. البته منظورم جوان ها هستند. آنهایی که سنی دارند هنوز عاشق آوازند. اما به طور کلی پایه های آواز کمی‌متزلزل شده و متاسفانه رو به نابودی است. ولی موسیقی ایرانی هیچ گاه از بین نمی‌رود.
عقیلی درباره جشنواره موسیقی فجر امسال هم اظهار داشت: بد نبود ولی گروه هایی که انتخاب شده بودند زیاد خوب نبودند. در سال های گذشته واقعا آدم های شاخصی در جشنواره شرکت می‌کردند.
وی در پاسخ به این سوال که نارضایتی شما از جشنواره به خاطر بخش موسیقی پاپ است، افزود: هم پاپ و هم بقیه گروه ها تجربه لازم را نداشتند. شاید خودم به شخصه دیگر در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکنم و فقط با ارکستر ملی شرکت کنم.
این خواننده آواز ایرانی با بیان اینکه مخالف موسیقی پاپ نیست، درباره این که چرا مردم کمتر آواز گوش می‌کنند و بیشتر به دنبال کارهای سطحی هستند؟ گفت: بستگی به خواننده دارد. صدا که خوب باشد حتما مردم دنبالش می‌روند. در کل چیزی که خوب و ناب باشد مردم دنبالش هستند. موسیقی اصیل و آواز ایرانی هیچ وقت مال عموم مردم نبوده است. این موسیقی از دربار پادشاهان وارد خانه های مردم شده است.اول یک عده ای در دربار بودند گوش می‌کردند و الان هم واقعا همه مردم نمی‌توانند موسیقی گوش کنند.
وی که با وطن امروز گفت و گو کرده، با اشاره به این بیت، طرب افسرده کند چون که زحد درگذرد / آب لیوان بکشد، چون که زسر در گذرد، ادامه داد: هر چیزی که زیاد بشود از حوصله مردم خارج است و دلیل آن عدم شناخت آن شخص از موسیقی فاخر، سطح معلومات شعری، نبودن در داخل چرخه موسیقی و ... است. من هم اگر 8 ساعت در یک انجمن پزشکی بنیشنم دیوانه می‌شوم چون حرفه من نیست.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fardanews.com