محمدحسین صوفی و حسن خجسته معاونان جدید صدا و برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی در مراسمی با حضور مدیران این دو حوزه معرفی شدند.
 
مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در این مراسم جابجایی مدیران در دو حوزه صف و ستاد را اقدامی هدفمند و سنجیده مبتنی بر دانش مدیریتی برشمرد و افزود: این رویکرد می تواند زمینه استفاده بهتر از تجربیات و دانش مدیران را فراهم کند.

وی با قدردانی از بیش از یک دهه مدیریت خجسته در صدا وی را مدیری صادق، پرتلاش و امین دانست و گفت: در دوره مدیریت آقای خجسته، رادیو از نظر کمی و کیفی متحول شده است.

ضرغامی با اشاره به اینکه رادیو اکنون رسانه ای پرمخاطب و رقیب جدی برای دیگر رسانه هاست، گفت: ابتکار در ساختارهای مختلف برنامه سازی، ایجاد تنوع و توسعه حوزه های تخصصی فعالیت رادیو از نقاط قوت معاونت صدا در سالهای اخیر است.

وی با قدردانی از مدیران و کارکنان رادیو گفت: مجموعه مدیران رادیو، مدیرانی پرتلاش، قانع و متدین و آماده تحقق بخشی به اهداف رسانه ملی هستند.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه با تشریح انتظارات و اولویت های رسانه ملی در حوزه فعالیت معاونت صدا گفت: ساماندهی موسیقی و افزایش دقت و نظارت مستمر بر تولیدات و برنامه های رادیویی از رویکردهای مهم رسانه ملی در این حوزه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در عرصه ی ساماندهی موسیقی و در جهت ارتقاء کیفی در پخش موسیقی، گفت: این اقدامات با قوت بیشتری تداوم خواهد داشت.

 ضرغامی ضرورت بازتعریف چارچوب تولیدات رادیویی و افزایش دقت در این حوزه را یادآور شد و گفت: باتوجه به توقعی که از صدای نظام اسلامی وجود دارد و انتظاراتی که مردم از رسانه ملی دارند در حوزه هایی مانند موسیقی و نمایش باید نظارت دقیق تری صورت گیرد.

وی در عین حال تاکید کرد رویکردهای اصولی رادیو نظیر تقویت برنامه های گفتگو محور، استقبال از نوآوری و نقادی مستقل و بیطرفانه و اشاعه روحیه نشاط و شادابی باید با قوت بیشتر و سازماندهی مجدد ادامه یابد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تجربیات محمد حسین صوفی معاون جدید صدا، تجربه مدیریت در دو حوزه صف و ستاد و آشنایی با سیاستهای سازمان همچنین ارتباط گسترده و مناسب با هنرمندان و برنامه سازان را از ویژگی های وی برشمرد.

ضرغامی با تشریح اولویت های رسانه ملی در معاونت برنامه ریزی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر با اتخاذ رویکرد برنامه محوری حوزه برنامه ریزی در سازمان صداوسیما متحول و شفاف شده است.
وی افزود : آقای صوفی نیز در دوران مدیریت خود در معاونت برنامه ریزی و نظارت، با هویت بخشی به برنامه  ریزی در ارتقاء این حوزه بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس سازمان صداوسیما با تاکید بر اینکه امروز برنامه ریزی برای رسانه در وضعیت متحول جهانی، نیاز به آرایش جدید سازمانی دارد ابراز امیدواری کرد تجربیات و تسلط آقای خجسته معاون سابق صدا در مبانی تئوریک، زمینه ارتقای بیشتر و ادامه مسیر تحول در معاونت برنامه ریزی و نظارت رسانه ملی را فراهم کند.

ضرغامی در انتها با قدردانی از خدمات تاثیرگذار حسن خجسته و محمدحسین صوفی در معاونت های صدا و برنامه ریزی و نظارت جابجایی این دو مدیر ارشد رسانه ملی را در راستای اهداف سازمانی برشمرد و افزود: هیچ کس از من نزدیک تر به آقای صوفی و آقای خجسته و از آنها نزدیک تر به من نیست.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: روابط عمومی صدا و سیما