این درگیری‌هایی كه برای دستگیری او صورت می‌گیرد، سرهنگ تیموری توسط سید مجتبی پسر ۱۷ ساله سید جلیل ، مجروح و بینایی خود را از دست می‌دهد پس از گذشت...
   
   «راز پدر»، عنوان سریالی است كه در سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب در شبكه آفتاب استان مركزی در حال تولید است.
این سریال ۱۰ قسمتی داستان سیدجلیل ساجدی، روحانی مبارزی را روایت می‌كند كه در جریان درگیری‌های سال ۵۷ از سوی رژیم طاغوت دستگیر و به عمارت اربابی كه محل استقرار گروهان ژاندارمری است ، منتقل می‌شود.
در این درگیری‌هایی كه برای دستگیری او صورت می‌گیرد، سرهنگ تیموری توسط سید مجتبی پسر ۱۷ ساله سید جلیل ، مجروح و بینایی خود را از دست می‌دهد پس از گذشت چندین سال سید مجتبی ساجدی كه مهندس طراحی داخلی است همراه با همسرش سر از عمارت ژاندارمری درمی‌آورد و در جستجوی مجدد سرنوشت پدر ، تاریخ گذشته را ورق می‌زند.
محمد برسوزیان، افشین نخعی، عطیه غبیشاوی، سیروس میمنت، سیامك اشعریون، امیر نیكیار، خاطره مسلمی و امیر سوارآبادی بازیگرانی هستند كه در این پروژه به ایفای نقش می‌پردازند.
در ساخت این سریال تلویزیونی سعید حران‌اف (تهیه‌كننده)‌، محمد رمضانی و فرید نیكجو (كارگردانان)‌، سعید ابراهیمی‌زاده و محمود احمدی (صدابرداران)‌، فریبا مهبد و علی شایانفر (طراحان صحنه و لباس)‌ و ندا میقاتی (طراح گریم)‌ همكاری می‌كنند.
این سریال در ۲ فاز جدا (سال ۵۷ و سال ۸۶)‌ با ۲ گروه مجزا در حال تهیه است.  
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  jamejamonline.ir