حکایت این کمدی ۸۷ دقیقه‌ای که با بودجه ۲۶ میلیون دلاری ساخته شده و در ۳۱۴۴ سینما به نمایش عمومی درآمده از این قرار است که گروهی تبهکار کنترل یک مرکز خرید را در اختیار می‌گیرند...
    
  فروش آخر هفته (۱۸- ۱۶ ژانویه) 
کمدی «پل بلارت: پلیس مرکز خرید» به کارگردانی استیو کار و با بازی کوین جیمز در اولین هفته نمایش خود ۸/ ۳۳ میلیون دلار فروخت و از «گرن تورینو» کلینت ایستوود پیشی گرفت و به این ترتیب در جایگاه اول پرفروش‌های سینماهای آمریکای شمالی قرار گرفت.
حکایت این کمدی ۸۷ دقیقه‌ای که با بودجه ۲۶ میلیون دلاری ساخته شده و در ۳۱۴۴ سینما به نمایش عمومی درآمده از این قرار است که گروهی تبهکار کنترل یک مرکز خرید را در اختیار می‌گیرند، یک مامور امنیتی آرام (کوین جیمز) وارد عمل می‌شود. کوین جیمز که کمدین و بازیگر اصلی «پل بلارت: پلیس مرکز خرید» است، فیلمنامه آن را هم نوشته و از این نظر یادآور کمدی مفرح دیگر سال‌های اخیر، «Hot Fuzz» با بازی سایمن پگ است که خود او آن را هم نوشته است. خیلی از منتقدان فیلم را یک کمدی یک‌خطی و بی‌ارزش خوانده‌اند اما می‌توان روی نظر مثبت راجر ابرت و جیمز براردینلی حساب کرد. ابرت فیلم را یک کمدی مفرح و بدون کلمات زشت می‌داند. «گرن تورینو » کلینت ایستوود از هفته گذشته که به صورت گسترده در سینماهای آمریکای شمالی اکران شده، در ششمین هفته نمایش عمومی خود در ۲۹۷۲ سینما، به میزان فروش ۲/۲۲ میلیون دلار رسید و با کاهش ۲۴‌درصدی فروش‌اش نسبت به هفته قبل، میزان فروش کل خود را به ۲/۷۳ میلیون دلار رساند. «گرن تورینو» ایستوود، اولین فیلم او در مقام بازیگر اصلی بعد از فیلم برنده اسکار «عزیز میلیون دلاری» در سال ۲۰۰۴ است، همچنین «گرن تورینو» رکورد بهترین فروش افتتاحیه فیلمی از ایستوود به عنوان بازیگر یا در مقام کارگردان را شکست، «گرن تورینو» نوعی ادای احترام به شخصیت بازرس هری کالاهان با بازی ایستوود در فیلم «هری کثیف» ساخته دان سیگل نیز هست.
در بازار فروش سینماهای آمریکای شمالی، همچنین ۳ فیلم «والنتاین خونین من سه بعدی»، «نوتوریوس» و «هتل سگ‌ها» که تازه هفته گذشته به صورت گسترده اکران شدند، افتتاحیه‌های موفقی داشتند و به ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم جدول پرفروش‌های سینما را به خود اختصاص دادند. داستان فیلم گونه ترسناک «والنتاین خونین من سه بعدی» ساخته پاتریک لوسیر (تدوینگر سری «جیغ») درباره مردی به نام تام (اکلس) است که در دهمین سال کشتار شب والنتاین که به قتل ۲۲ نفر منجر شد، به شهر خود باز می‌گردد. کمی بعد از رسیدن تام به شهر یک قتل دیگر اتفاق می‌افتد و او را در میان متهمان اصلی قرار می‌دهد. «والنتاین خونین من سه بعدی» که در ۲۵۳۴ سینما اکران شده، در آخر هفته‌ای که گذشت (۱۸- ۱۶ ژانویه) ۹/۲۱ میلیون دلار فروخت. «نوتوریوس»، در واقع شرح داستان زندگی كریستوفر والاس است (وولارد) كه در خیابان‌های بروكلین بزرگ شده و به «نوتوریوس بی. آی.جی» شهرت یافته، یكی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین رپرهای دهه ۱۹۹۰ است كه تحت سرپرستی یك مربی- تهیه‌كننده به اسم شان كومبز (لوك)،بزرگ می‌شود. «نوتوریوس» نیز در اولین هفته نمایش گسترده خود به فروش نسبتا خوب ۵/۲۱ میلیون دلاری رسیده است. کمدی خانوادگی «جنگ‌های عروسی» با بازی آن ‌هاتاوی و کیت ‌هادسن در دومین هفته نمایش عمومی اش، ۷/۱۱ میلیون دلار فروخت و به این ترتیب با کاهش ۴۴‌درصدی میزان فروش‌اش نسبت به هفته گذشته به میزان فروش کل ۵/۳۷ میلیون دلار رسید. فیلم جنگی «مقاومت» به کارگردانی ادوارد زوییک و با بازی دنیل کریگ، در سومین هفته نمایش عمومی خود، به میزان فروش ۲/۹ میلیون دلاری رسیده است. «مقاومت» با رشد میزان فروش قابل ذکر ۱۳۴۰۱ درصدی نسبت به هفته گذشته، فروش کل خود را به ۵/۹ میلیون دلار رسانده است. نکته قابل اشاره دیگر در جدول پرفروش این هفته، فروش ۹/۵ میلیون دلاری «میلیونر زاغه نشین» فقط در ۵۸۲ سینما است. فیلم تازه و خوش ساخت دنی بویل با رشد میزان فروش ۵۶‌‌ درصدی‌اش نسبت به هفته‌های قبل به میزان فروش کل ۷/۴۲ میلیون دلار رسیده است.   
    
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  aftab.ir