یكی از رجال سیاسی كشور هم با احمق‌ خواندن استون احتمال داد كه وی هنگام بیان جملات خود در حالت عادی نبوده و...
 
  اظهارات جدید اولیور استون فیلمساز جنجالی خشم عمومی را در كشور آرژانتین برانگیخته است. 
  دیدگاه استون درباره اوا پرون چهره زن محبوب میلیون‌ها آرژانتینی سروصدای زیادی را در این كشور آمریكای لاتینی به پا كرده است.
خالق فیلم‌های «جی.اف.كی» و «متولد چهارم ژولای» اوا پرون را تلفیقی از یك قدیسه و هرزه توصیف كردند.
اوا پرون كه مردم آرژانتین او را با نام خودمانی اویتا می‌شناسند با بازی در فیلم‌های سینمایی خودش را به مردم آرژانتین معرفی كرد و به مدد محبوبیت و موفقیت‌های هنری‌اش توانست همسر دوم رئیس جمهور وقت كشور خوان دومینگو پرون شود.
شهرتی كه اویتا در بین مردم آرژانتین از گذشته تا امروز دارد هیچ چهره سیاسی، اجتماعی و یا هنری دیگری ندارد. او در عین ثروتمند بودن به میان مردم عادی و فقیر می‌رفت و می‌گرفت كه یكی از آنهاست.
همین كارها باعث شد تا وی در قلب میلیون‌ها نفر از مردم سرزمین خود جای گیرد و جمله معروف «شما مردم من هستید» او هنوز در آرژانتین یك تكه كلام معروف است.
استون در گفت‌وگوی جنجالی خود همچنن ادعا كرد كه پرونیست‌ها اصلا حس و ذائقه شوخی ندارند. این جمله او باعث خشم و عصبانیت بیشتر آرژانتینی‌ها شد.
یكی از رهبران جنبش پرونیست‌ها در بیانیه‌ای رسمی ضمن محكوم كردن اظهارات استون چنین اظهار نظر كرد كه او با این كارها می‌خواهد خود را مطرح‌تر و مشروح‌تر كند. یكی از رجال سیاسی كشور هم با احمق‌ خواندن استون احتمال داد كه وی هنگام بیان جملات خود در حالت عادی نبوده و مشروبات الكلی مصرف كرده است. گروهی از تحلیل‌گران هم گفته‌اند استون واقعیت‌های آمریكای لاتین را نمی‌شناسد و نمی‌تواند یك تحلیل درست از اوضاع كشورهای این قاره بدهد.
استون اظهارات خود علیه اوا پرون را در آرژانتین به زبان آورد او در این كشور در حال ساخت فیلمی مستند درباره هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا است.
برخی رسانه‌های گروهی آرژانتین به خانم كریستینا كرچنز _ كه خودش یك پرونیست معروف است _ انتقاد كرده‌اند كه چرا پس از اظهارات استون نه تنها انتقادی به او نكرده، بلكه همراه وی در یك مجلس رسمی ظاهر شده است.
اولیور استون قصه فیلمنامه فیلم موزیكال «اویتا» (1996) را در دهه 90 میلادی نوشت. این فیلم به كارگردانی آلن پاركر ساخته شد همان زمان بسیاری از دوستداران اوا پرون به انتخاب مادونا برای بازی در نقش ادیتا اعتراض كردند.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com